Harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Goeiendag!

Ik heb sinds Maart al geen eigen PC meer omdat mijn Harde Schijf kapot is gegaan, althans dat denk ik.
Ook de meeste van mijn vrienden zeggen dat de schijf kapot, maar ik wil weten of er nog iets aan gedaan kan worden!
Probleem: De schijf loopt op een random moment vast, windows loopt dus ook vast, en dan hoor je een tikkend geluidje. Door dit tikkende geluid zeiden de meesten dat hij kapot was, maar ik vroeg me af of het verholpen kon worden?

Mvg,

Regno

tikkend geluid is inderdaad meestal einde verhaal
er zijn bedrijven die soms nog belangrijke data van die schijf af kunnen halen
maar dat kost veel geld

Beste ..

Misschien heb je last van bad sectors. Die kan je laten markeren als slecht en dan wordt daar niet meer op geschreven. Dat doe je met Scandisk, laat dan ook de oppervlakte scannen.

Anders stuur hem op. Op de meeste harde schijven zit een aantal jaar garantie.

Suc6

Ach het is ook al een heeeeeeeel oude harde schijf dus het maakt verder niet echt uit, maar het was fijn geweest als ik naast mn nieuwe gewoon de oude nog even ernaast kon zetten!

Ik heb geen zin om geld uit te geven, ik heb een backup en heb alles verder nog gewoon!

Bedankt voor de reacties!

Hi,

in de DOS-box (Startmenu->uitvoeren->CMD) kun je een checkdisk starten

gebruik dan daarvoor de opdracht:

CHKDSK C:/F

als gevraagd wordt of deze opdracht bij de volgende herstart uitgevoerd moet worden: bevestig dat.

Vervolg-optie:

systeem opnieuw installeren op een partitie die geen badspots meer heeft. Dat is echter een lapmiddel. Liever de belangrijke data kopieren en nieuwe schijf plaatsen als de PC het dat nog waard is

PS: gedeeltelijk door antwoord van 13.07u achterhaald

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan