Harde schijf kleiner dan hoort?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik heb een pc met een 7 gig schijf.. Tegenwoordig wel wat aan de krappe kant dacht ik zo:evil: Nu ben ik naar de plaatselijke pc-boer gegaan en een schijf opgehaald van 160gig. Alles wat ik wou bewaren van de 7gig schijf op cd gebrand en de nieuwe schijf van 160 gig erin gezet. De 7 gig schijf eruit gehaald dus.Tot hier is alles nog goed gegaan...

Goed toen ging ik verder.. Windows geinstalleerd op de nieuwe 160 gig schijf. Allemaal goed gegaan. Nu startte ik na de windows instalatie de pc op en zag ik tot mijn verbazing dat de nieuwe (160 gig) schijf in de verkenner staat aangegeven als een schijf met max. 31.4 gig...?

Nou is mijn vraag, hoe kan dit?

Alvast bedankt!

Groeten Vincent

Staat de jumper "capaciteit limiter 32GB", soms ingeschakeld op de achterkant van de schijf?

Testje;

Buroblad>deze computer rechtsklikken. Kies voor [beheren] [schijfbeheer].

Daar zie je een overzicht ongeveer zoals ik mijn bijlage. Geef eens aan wat jouw daar verteld wordt.

Bijlagen

• schijbeheer.jpg
    schijbeheer.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 73
Het kan ook komen omdat je een FAT32 partitie hebt aangemaakt, die wordt dan niet groter dan 32gig, in XP.

Eventueel overnieuw beginnen, en die partitie verwijderen, en deze aanmaken in NTFS, of in schijfbeheer de rest indelen.

Het was gewoon simpelweg een superdomme fout van mij.. Inderdaad de jumper op de "capaciteit limiter 32GB" zitten. haha! Goed bedankt voor de snelle reacties!

Bedankt,
Vincent

Ik heb hetzelfde probleem; een 250 giga hd (samsung sp2514n) als tweede hd in mijn pc gezet en hij ziet maar 32 giga. Ik zie verder geen jumper (behalve dan degene die nu op slave staat), waar moet deze precies zitten?

Ik werk onder XP en heb SP2 geïnstalleerd.

Er staat hierboven ook iets over opnieuw beginnen en de partitie verwijderen en dan naar ntfs omzetten, hoe gaat dit precies in zijn werk.

Mvg,
Mad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan