Harde schijf kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik wil een externe harde schijf kopen zodat ik daar altijd een back up op heb staan van mijn pc en laptop.
Ik weet alleen niet wat het verschil is en waar ik op moet letten.
Ik zie bijv. 3,5" HDD-schijven en 2,5" HDD-schijven en wat is nu het verschil kan iemand me dat uitleggen.
Daarnaast wil ik een eenvboudig, voor een leek dus, programma dat automatisch back ups opslaat van de pc en laptop. Bestaan die wel of moet ik het altijd zelf doen?

3.5" is meestal met een externe voeding en 2,5" kan je via de usb poorten van de pc aansluiten en die geven dan de stroom om te werken.
verder is 2,5" compacter dus makkelijker mee te nemen.
2,5" harde schijfen hebben meestal minder opslag. 3,5 gaat al tot 2,5 tb en 2,5 geloof ik tot 750 gb.
verder is het van belang om te weten waarvoor je hem gaat gebruiken. in jouw geval backup.
ik zou dan aanraden om een 3,5 " hd te nemen. waarom? 3,5" zijn iets sneller met schrijven (7200-10000 rpm) en ze zijn goedkoper per gb.

succes met de aankoop:thumb:

Hoi Robertusje

Externe schijfen, zijn er in verschillende grootte's. Dus 3.5" en 2.5". Het verschil zit 'm in de grootte van de schijf zelf. Echter, heeft 3.5" heel vaak ook nog een stroomadapter mee geleverd, omdat het technisch gezien, gewoon een hardeschijf is die je in de computer ook kan vinden.

2.5" hardeschijfen, zijn net zo groot als de laptop-hardeschijfen (er zit alleen nog een extra 'doosje' omheen voor de bescherming). Deze gaan meestal gewoon aan op de USB poorten van de computer/laptop, alleen zijn deze meestal minder groot dan de 3.5" schijfen.

Automatische backup, die functie heeft Windows zelf. Dat is niet meer dan aanklikken van wat je wilt backuppen en instellen wanneer je wilt laten backuppen, en waar het backup opgeslagen moet worden. (data-backup) Echter, wil je dit automatisch doen, moet de schijf er wel altijd aanhangen als de backup start. Anders krijg je een leuke melding dat de backup-schijf niet gevonden kan worden.

(Waarom moet ik toch altijd weer zo lang typen voor een fatsoenlijk antwoord :confused:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan