Harde schijf krijgt geen stroom meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darcey

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo allemaal,

Na wat zoek werk nog geen antwoord op mijn probleem.

Het volgende is er aan de hand...
Ik heb hier een 250gb harde schijf van western digital.
Deze zit helemaal vol met bestanden, foto's video's programma's en andere nodige spullen voor me werk.
Deze heb ik via een connector altijd aangesloten gehad en gebruikte het als externe harde schijf zonder behuizing.
Heeft het altijd fijn en goed gedaan.
Tot ik hem deze week weer nodig had en hem wilde aansluiten.
De Pc of laptop ziet hem wel, maar hij geeft aan dat hij onleesbaar is, en de hdd maakt geen geluid zoals hij altijd wel deed.
Ik heb al enkele programma's geprobeerd om te recoveren maar niks kan dit apparaat vinden.
Wat kan ik het beste doen om toch mijn bestanden terug te krijgen en deze veilig te stellen?

Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Darcey

mja.... waarom zou er toch een behuizing om die externe schijven zitten?
Grote kans dat ie op een of andere manier beschadigd is geraakt.

Kijk eens even goed naar de kabeltjes waarmee hij aangelsoten zit. Zijn die nog helemaal in orde? Misschien de moeite waard om even een paar ander kabeltjes te proberen, voordat je meer drastische maatregelen gaat nemen.

Heeft deze connector een eigen voeding - adapter , of alleen een USB aansluiting ?

mja.... waarom zou er toch een behuizing om die externe schijven zitten?
Grote kans dat ie op een of andere manier beschadigd is geraakt.

Kijk eens even goed naar de kabeltjes waarmee hij aangelsoten zit. Zijn die nog helemaal in orde? Misschien de moeite waard om even een paar ander kabeltjes te proberen, voordat je meer drastische maatregelen gaat nemen.
Dit is geen normale externe harde schijf dit was een normale harde schijf die ik doormiddel van een USB2.0 to IDE & SATA, with OTB verbind aan mijn laptop.
De kabeltjes zijn verder oke heb al met een nadere usb kabel geprobeerd maar dit mocht niks uitmaken.

Heeft deze connector een eigen voeding - adapter , of alleen een USB aansluiting ?
Ja heeft een eigen connector en eigen voeding.

Nee, dit gaat niet werken, mijn harde schijf krijgt geen station lettert toegewezen dus lijkt me onmogelijk om via Recuva of ander programmatje deze harde schijf te vinden zonder station letter...

De schijf wordt ook niet herkend op een PC ?
Nou bij 1ste keer inpluggen herkend hij wel wat en gaat apparaat stuurprogramma's installeren. Waarna dit klaar is gebeurd er niks meer en als ik dan ga kijken bij beheer en dan bij mijn schijven dan komt hij er wel tussen te staan maar met aan de linkerkant dat hij Onleesbaar is. Verder komt er dus geen stationletter of wat dan ook.
Heb dit ook op meerdere computers/laptops geprobeerd zelfs bij een computer erin gebouwd maar dit werkte ook allemaal niet hij zag hem gewoon niet behalve dan dat hij onleesbaar is.

Je zou HD Tune nog eens kunnen proberen.

Kies in het venster linksboven de juiste schijf. Wordt de schijf hier herkend ?

Zo ja, probeer de functies Benchmark en Error Scan.

Kies bij Download voor HD Tune - gratis : http://www.hdtune.com/

Je zou HD Tune nog eens kunnen proberen.

Kies in het venster linksboven de juiste schijf. Wordt de schijf hier herkend ?

Zo ja, probeer de functies Benchmark en Error Scan.

Kies bij Download voor HD Tune - gratis : http://www.hdtune.com/
De schijf wordt in geen een van de programma's herkend of gevonden. dat is ook het probleem lukte dat wel dan zou je alles nog kunnen verplaatsen via een prog maar zelfs dit kan niet.. denk dat de harde schijf geen stroom krijgt en dat de connector de gene is wat ik te zien krijg dat hij de apparaat vind... iemand een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan