harde schijf laat niet gehele capaciteit zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle01

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
ik heb in mijn popcornhour een harde schijf van 80gB gezet deze laten formatteren naar ext3, maar dan krijg ik maar 31,5 gB.
heb deze nu in windows-pc geplaats en oon maar 31,5 gB, deze geconverteerd naar FAT32 maar niks.
ntsf ook maar 31,5 gB, zie geen partities in schrijfbeheer, staat gewoon primaire partitie
In partition magic ook niet, resize gaat ook niet.,

ps jumper achterkant limit zit er niet op

IDE schijf

Hoe krijg ik mijn 80gB weer terug, is een seagate barrcuda 7200.7 80gB schijf

Laatst bewerkt:
Heb je niet per ongeluk de kabel in een verkeerde HDD gestoken? Of je loopt de verkeerde HDD te formatteren, of heb je niet goed gelezen en is de HDD maar 35GB :P
't kan, ff een snel niet oplettend moment ;)

Als je gaat formatteren, kan je dan onder het dropdown Capaciteit niet toevallig een ander formaat selecteren?
Ik weet niet of het mogelijk is: 80GB is oud beesie, kan het niet zo zijn dat de rest van de HDD gewoon in de loop van de jaren zo brak is geworden (bad sectors) dat de schijf hierdoor kleiner is geworden

er staat duidelijk op 80 gB, schijf is idd al oud, en overal waar ik kijk, schrijfbeheer, partition magic, verkenner overal 30 gB.
geen partities, gewoon 1 deel.

trouwens ik zie dat je je HDD hebt GECONVERTEERD naar een FAT32 systeem en daarna GECONVERTEERD naar een NTFS systeem.
Als je 31,5GB FAT32 omzet naar NTFS krijg je dus simpelweg een 31,5GB NTFS systeem, wat ook logisch is. Als je een kip hebt en die ga je braden heb je nog altijd eenzelfde hoeveelheid kip :P

Die 31.5 zegt me wat en ff ge-googled:
Windows 2000 of XP kunnen FAT32-partities formatteren tot maximaal 32 GB. Grotere partities moeten eerst op een ander systeem aangemaakt worden, of opgesplitst worden in meerdere delen, of men moet er een programmaatje voor gebruiken zoals een partition manager.
Bron: klikkerdeklik

Formatteer je schijf eens direct naar NTFS

dit heb ik ook al geprobeerd om hem te formatteren naar nfts, en mijn sijsteem is windows7

En eerst je partities verwijderen via schijfbeheer ;) Als dat niet werkt heb ik nog wel 1 ander trucje wat je kan proberen.

dankjewel voor je tip, ik zal dit vanavond gaan proberen, hoop dat dit lukt

Het is gelukt met HDD Capacity Restore , dankjewel.

Alleen door het elke keer plaatsen van deze extra HDD (had er al 2 intern erin) heb ik nu zwart beeld, pc start wel netjes op, monitor lampje gaat ook op groen, fan van videokaart draait niet meer,
andere erin gestopt, hier draait Fan wel van, maar nog steeds geen beeld, wat kan dit nu weer zijn

Doet de pc het nog wel als je de harde schijf niet plaatst? Wat heb je in de tussentijd veranderd?

jazeker, met de normale schijven die erin zaten start hij wel op, pc wordt ook gezien in mijn netwerk

Ok, dus het enige wat je veranderd hebt is het erbij plaatsen van de genoemde harde schijf?

Dat is wel vreemd eigenlijk........ Je krijgt ook het scherm van de bios niet meer te zien?

nee klopt, bios zie ik ook niet meer, fan van videokaart draaide ook niet meer, daarna een andere videokaart erin, ook geen beeld

Ow wacht even: het betreft een IDE schijf natuurlijk, staan de jumpers goed (Master/Slave/CS)? Zou raar zijn dat de pc daar niet van zou opstarten, maar je weet maar nooit.

Ja, maar de IDE schijf waarom alles draaide zit nu weer in mijn popcorn mediaspeler, zitten alleen de 2 orginele in mijn pc waarmee de pc het altijd deed, hierin is niks veranderd.
kan het zijn dat op het moederbord iets stuk is wat de videokaart aanstuurt

Ah ok, dus even voor de beeldvorming wat er gebeurd is:

Je had een schijf in de popcorn maar daar kon je niet de volledige ruimte van benutten --> dus je hebt de schijf aan je pc gehangen en capacity restore gebruikt. Schijf zit nu weer in de popcorn en volledige capaciteit is benutbaar?

Echter je hebt de schijf van je pc afgekoppeld, en nu doet je pc het niet meer? Als de boel gaat draaien maar er komt geen beeld en/of piepjes, dan is het vaak of het moederbord of de voeding, maar daar kan je maar op 1 manier uitsluitsel over geven: onderdelen uitwisselen 1 voor 1.

viedeokaart heb ik al eruit gehaald en vervangen, wat nog: intern geheugen 1 voor 1, harde schijven 1 voor 1, firewire kaart, dvd speler, wat nog?????

Uhm, als je er beschikking over hebt, zou ik adviseren om de voeding eens te verwisselen met een andere ;) Dus hopelijk heb je er 1 liggen of kan je die lenen van iemand. De onderdelen die jij noemt zijn vaak niet de oorzaak, moederbord & voeding zijn heel vaak de boosdoeners.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan