harde schijf laptop gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

stannie123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
hallo,

ik heb voor school een HP envy laptop met [32 gb] ssd en [500 gb] harde schijf. Nu krijg ik sinds vorige week mijn laptop niet meer aangezet. Zodra ik de laptop aan wil zetten kom ik op het opstartscherm met een hp logo. Maar hierna gebeurt niks meer en krijg ik een zwart scherm. De laptop maakt wel geluid dus hij staat niet uit maar er komt gewoon geen beeld door. Ik heb windows 8 en die is geinstaleerd op de ssd schijf dus ik ben bang dat deze gecrasht is.

Mijn vraag is hoe moet ik dit nu oplossen? Kan ik de computer ergens naartoe brengen of kan ik de schijf zelf vervangen?
Ik snap dat dit wat geld kan kosten maar het liefste geef ik er niet te veel aan uit. de laptop is namelijk al 2 jaar oud en vervangen zou ook een optie kunnen zijn.

alvast bedankt voor de hulp
stan

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Je zou de ssd even als het mogelijk is in een andere pc erbij kunnen hangen en kijken of je hem daar wel kan benaderen .

Zal waarschijnlijk een M2 SSD betreffen, die sluit je niet zo makkelijk even in een andere pc aan, tenzij die ook een M2-slot heeft..

Het volledig type HP Envy vermelden zou kunnen helpen er zijn vele uitvoeringen ervan.

hallo,

het is een hp envy ultrabook 4-1100 ed. is het misschien mogelijk om de ssd er uit te halen en dan windows via usb te installeren op de gewone harde schijf. Als ik er dan nog een jaartje mee zou kunnen werken zou het al heel wat zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan