Harde schijf leeg maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjoor

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo,
Wij hebben thuis een wat verouderde trage computer staan. Nu werd ons aanbevolen alles er af te gooien en windows XP weer opnieuw te installeren, dit is dan ook gedaan. (natuurlijk eerst wel alle belangrijke bestanden op CD gebrand.) De apart ingebouwde E en D schijf zijn al gewist, nu willen we alleen de C schijf nog wissen. Dit wil echter niet, omdat we niet meer in MS DOS (opdrachtspromp) kan komen.

Wie weet nog een andere manier om de C schijf te wissen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik kom er namelijk niet meer uit.

groeten,
Majorie

ten eerst waarom xp op een al tragen pc .
je kan voor een wat ouderen pc veel beter win98Se nemen .
en als je wil formatteren ga naar www.bootdisk.com .
haal daar een bootdisk op .
start daar de pc mee op en formatteer de hdisk .
en ja het is net wat je wil win98 0f xp .
van uit xp kan je ook de hdisk formatteren .
dus je is jouw feesie

Oké ik zal het eens proberen.
en waarom XP, omdat er altijd windows XP op gezeten heeft, en we daar de software nog van hebben liggen.
De computer is zo traag, omdat hij veel te vol stond met rotzooi, spam, en virussen. De processor moet windows XP wel aan kunnen.

Oké ik zal het eens proberen.
en waarom XP, omdat er altijd windows XP op gezeten heeft, en we daar de software nog van hebben liggen.
De computer is zo traag, omdat hij veel te vol stond met rotzooi, spam, en virussen. De processor moet windows XP wel aan kunnen.
spam en een virus infectie krijg je niet voor niets .
als je geen maatregelen neemt .
ten eerste haal IE er af en zit daar voor in de plaats FireFox stukkenbeter dan IE .
ten tweede installeer een goed mail programma B.V Thunderbird .
daar zitten filters in tegen oa spam .
ten derde installeer een goede virus scanner B.V Nod32 .
ten vierde installeer een goede firewall Zone Alarm .
dan weet je zeker dat je systeem schoon blijft .
en ja als je weer xp er op zet trek dan de lan kabel er uit .
voor dat je weer met je gulp open op het www zit en meteen weer een virus krijgt.

oké, bedankt voor de tips!
virusscanner en firewall, hebben we nog wel ergens een CD'rommetje van liggen. De namen daarvan weet ik zo niet. En dat van die LAN kabel eruit trekken is wel heel slim :thumb:

Welkom op Helpmij.

Om even op je vraag terug te komen, je kunt de c-schijf gewoon wissen tijden de installatie van win XP.
Hoe, dat lees je hier, met de nodige tips.

En je vraag is naar de win XP sectie verplaatst. :)

Oké harstikke bedankt :D Ik zal er morgen mee beginnen.. ! Heb dan een lang weekend voor de boeg..

pff.. het lukt niet..

Mijn ouders hebben windows al proberen te verwijderen door in de map windows compartimenten te verwijderen, windows start dus al niet meer op.

wanneer ik de bootdiskette / of de versie van windows XP professianal erin stop dan start de computer half op en loopt hij vast.

moet er niet iets van een toetsencombinatie ingetoets worden voordat je in MS-Dos mode komt?

Heb je de cd-rom of diskette station als eerste opstartmedium zitten in het bios?
Meer hierover lees je hier (plaatje 8).
Zo te lezen staat dat niet goed.

oké, nu kom ik wel in dat scherm, maar nu vraagt hij om een password. Wij zelf hebben geen password hierop gezet. Iemand suggestisch wat dat kan zijn?

Hoi !

Even BIOS resetten, of via de CMOS-jumper, of het batterijtje er voor 10 min. uit, dan opnieuw erin.

Kan ook via MADBOOT: www.madboot.com

Greetz,

Harry.

spam en een virus infectie krijg je niet voor niets .
als je geen maatregelen neemt .
ten eerste haal IE er af en zit daar voor in de plaats FireFox stukkenbeter dan IE .
ten tweede installeer een goed mail programma B.V Thunderbird .
daar zitten filters in tegen oa spam .

enz.. enz..

Firefox is ook niet altijd goed, maar ieder zn ding natuurlijk. daarnaast ben ik het wel eens met de goede virusscanner en zonealarm ( pro versie heeft zels een zeer goeie spyware scan! ) daarbij mogen programma's zoals ccleaner, Spybot en / of adaware ook niet ontbreken.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan