Harde schijf leegmaken en Xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
113
Ik heb een XP-pc waarop Internet Explorer ontbreekt en Outlook Express. Moet ik hiervoor de hele XP-installatie opnieuw doen? Ik kan met de betreffende pc niet op internet komen.
Wie helpt me?
 
Nee, normaal gesproken niet.
Ga naar start / configuratiescherm / software / windows onderdelen toevoegen, en vink de ontbrekende onderdelen aan.
Je hebt waarschijnlijk wel de cd-rom van xp nodig.
 
Ok, bedankt. Ja heb ik gedaan. Maar wat nu, hoe zie ik dat ze erop staan?
 
Pc herstart?
Start / Alle programma's
Daar moeten i.e. en o.e. bij staan.
 
Er werd inderdaad gevraagd om de pc opnieuw op te starten om de wijzigingen te laten ingaan. Maar ik kijk nu bij de lijst Alle programma's, maar niets, geen explorer en geen outlook express...!:mad:
 
IE6 een OE6 zitten in WinXP, maar je kunt nu downloaden IE7.
Ben je up-to-date.

Edit: in Windows onderdelen toevoegen, e.d., kun je alleen de verwijzingen in het startmenu naar IE en OE aan- en uitzetten, dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
jazeker, die zit er nog steeds in
Ik snap er niks van. Kan niet in de bios iets veraqnderen, zodat ik met format c de schijf kan leegmaken? Hij reageert nu niet op deze opdracht.
 
Ok, ben nu in de BIOS en zie staan 5 menukeuzes:
1. CD ROM drive
2. Hard Drive
3. Diskette
4. Legacy LAN card
5. Bootmanage UNDI, PXE-2.0 (build 084)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de pc vanaf de cdrom opstart?
 
Zo te zien staat de CD-Rom al als eerste. Maar waarom download je niet eerst IE7?
 
Downloaden op een andere pc bedoel je en dan op cd branden?
En Outlook Express dan? Ik heb mn mapje Outlook Express nog wel bij Program files staan, maar hoe kan ik die weer activeren? Ben bang mn email kwijt te zijn...
 
Doe eens het volgende

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.

En doe erna wat @ Paul-RT zegt
 
En mochten alle methoden die zijn aangereikt niet helpen, kijk dan wat Microsoft erover heeft te vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan