harde schijf legen zonder windows cd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

McBroodje

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Goeienmidag,

Is er enige mogelijkheid om alles van mijn harde schijf te verwijderen en dan ook echt weg qua bestanden zonder hiervoor windows cd te gebruiken aangezien ik die niet heb zou ik het ook niet opnieuw kunen instalerren
ik wil graag me harde schijf volledig legen zodat mijn pc weer wat sneller is enzovoorts
hoop snel te horen ;)

groetJes McBroodje

Als je je harde schijf leeg wilt maken, zijn er wel manieren voor.
Maar indien je XP niet opnieuw kunt installeren, zit je met een dode machine.
Lijkt me niet zo handig:confused:

Je wilt dus de schijf leeghalen zonder windows cd en daarna installeren zonder windows cd?

nee ik wil me harde schijf leegmaken zonder daarvoor een windows cd nodig te hebben.
oftwel windows xp is het enige wat erop moet blijven.

Deinstalleren van je onnodige progamma's.
Register met behulp van ccleaner scannen.
Scannen met een antispyware en antivirusprogamma, maar dan wel compleet.
Defragmenteren, en je zult zien, dat de boel al een heel stuk sneller is.
Maak van tevoren een systeemherstelpunt, en evt. een backup.;)

dat is niet wat ik precies wil me schijf is bijna vol en veeeeeeeeeeeeeeeel kan echt weg dus ik heb liever me hele harde schijf leeg
maar ik begrijp dat ik dan eerst een windows cd moet regelen? wat ik trouwens wel heb alleen op een cd met meerdere progammas dus ik weet niet of ik die cd kan gebruikken

Laatst bewerkt:
Ja wat je niet vergeet is het belangrijkste onderdeel van Ccleaner het eerste scherm.

De-installeren van programma's kan ook met Ccleaner :thumb:

PageDefrag eventueel installeren kan ook geen kwaad:D

ow aangepast ja als je hem weer windows wil laten draaien moet je natuurlijk voor een windows cd zorgen:D

Of je kan voor een jaartje windows 7 laten draaien dat is gratis

Maar dat is je vraag niet maar je wil je harde schijf leeg zonder cd maar wat heb je er dan aan ?

Laatst bewerkt:
Schakel systeemherstel eens uit, en weer aan. Dan worden al je voormalige herstelpunten verwijderd. Dat scheelt echt een slok op de borrel.;)

ow aangepast ja als je hem weer windows wil laten draaien moet je natuurlijk voor een windows cd zorgen:D

Of je kan voor een jaartje windows 7 laten draaien dat is gratis

Maar dat is je vraag niet maar je wil je harde schijf leeg zonder cd maar wat heb je er dan aan ?

Dat windows 7 werkt dat goed en kan ik dan alles verwijderen?
Werken ook alle progammas op windows 7?

Nou niet alle programma's werken.

Dat kan je zien als de eerste packman die zal ook niet meer werken op xp.

Maar bijna alle programma's werken er op.

Je moet wel eerst kijken of je pc het aankan kan je met dit programma zien denk ik :http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

En hier download je hem denk ik :http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx:D

Je kan je je pc gewoon formateren ja en daarna windows 7 installeren het is een hele simpele setup dus je hoef geen expert te zijn;)

Groetjes

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een cd met windows xp erop vanmidag
maar wat moet ik dan doen uitgelegd in stappen om alles te verwijderen, en windows opnieuw te installeren?

Heb je er ook een licentie bij, anders heb je een nieuw probleem.:o

http://www.schoonepc.nl/ Alle info over het opschonen van je pc.

Heb je aan de achterzijde van de pc ook nog een licentie sticker zitten? Zo ja, gebruik dan die code om te actieveren, want je wilt echt iet aan de gang met een illegale versie van xp.

Oke ja er zit als het goed is een sticker achter op de zijkand van de pc met licentie:thumb:

'iet' haaha:D

het is allemaal gelukt ;)
helaas heb ik nu geen internet maar dat staat bij het goede subforum ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan