Harde schijf maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Hallo beste mensen

Ik heb een nieuwe pc de Ixtreme Gold 9310 van Packard Bell op zich een geweldige computer met veel mogelijkheden.
Maar ik vind dat je de harde schijf erg hoort werken en vraag me af of dat wel goed is we hebben hem al om kunnen ruilen voor een andere maar met deze hoor je hetzelfde.
Heeft iemand ervaring met deze computer en kan mij zeggen of ik me daar zorgen om moet maken.

Met vriendelijke groet en een fijn weekend

Maar ik vind dat je de harde schijf erg hoort werken en vraag me af of dat wel goed is we hebben hem al om kunnen ruilen voor een andere maar met deze hoor je hetzelfde.
Ik heb geen ervaring met Packard Bell, maar ik vraag me af, hoor je echt de harde schijf, of hoor je de coolingsfan(s)? De harde schijf maakt een wat ratelend geluid, de (harddraaiende) kunnen een stevig zoemend geluid geven. Ik vraag het maar even om het zeker te weten.

Nee het is duidelijk een ratelend geluid wat je hoort het is niet de ven.
Maar ik vind het raar dat bij alle twee de pc,s het zelfde ratelende geluid van de schijf je zou bijna gaan denken dat het zo hoort en dat is wel knap storend

Geef de swap een vaste waarde, of zet hem op 0, indien je meer dan 1gig aan ram hebt.

Oeps dat is wel erg technisch zo ver gaat helaas mijn kunde niet:( dus weet niet hoe of waar ik dat zou moeten doen laat staan dat ik weet hoeveel ram ik heb
Lolllllllll maar toch heb ik een pc

@Boeing_737 , je mag best helpen, hoor, daar zijn we voor.:)

Hier staat hoe je dat in kunt stellen.

Kijk daar gelijk even naar alle andere opties om de boel beter in te stellen.
Want dat geluid van de harde schijf zal altijd hoorbaar zijn, indien deze moet werken.

Heel hartelijk bedankt voor je hulp ik ga met deze link aan de slag en hoor je een ontploffing geen paniek dan heb ik vast iets fout gedaan.

Groetjes Anita

Zoals je zag, heb ik op de site van Packard Bell rondgekeken. Zij geven wel heel goede informatie! Tot aan een handleiding "Easy repair Hard disk" toe. Als je klaar bent met alle aanpassingen van de link van Lange Pier, kijk voor de grap nog eens hier naar. Vooral ook naar de laatste bladzijden. Je weet nooit of het in de toekomst niet een keer handig kan zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Haaaaaaaaa ja ja en dan geroosterd achter mijn pc vandaan komen ik krijg het al benauwd als ik er naar kijk maar je heb gelijk aldoende leert men:)
Bedankt voor het mee denken.

Terug gaan voor garantie.Als alle oplossingen die zijn aangedragen niet weken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige type schijven maken meer lawaai dan anderen. Dit hoort gewoon zo. Ook kan het aan je kast liggen. Bijvoorbeeld een dunne kast...

Het is soms moeilijk om een beschreven geluid voor te stellen, jij noemt het geratel??
Wat ik weet is dat 'n HDD die een duidelijk goed hoorbaar tikkend geluid maken meestal de schijven hebben vast hangen en ook echt problemen geven of helemaal niet meer starten na verloop van tijd.. Einde oefening dus..

Maar is dat een licht knetterend geluidje zacht op de achtergrond, dan hoor je de indexering service werken, de schijf wordt dan geindexeerd om toekomstige zoek opdrachten sneller uit te voeren..

Deze indexering service kan je uitschakelen daar zul je geen nadelige gevolgen van ondervinden en is het geknetter ook weg..

Klik C:\station met rechts eigenschappen en haal het vinkje weg bij "deze schijf indexeren om ....." toepassen en het gaat even wat doen, krijg je meldingen gewoon alles negeren klikken, ok..

dan via start uitvoeren naar

services.msc - ok

en ook daar de Indexering service (opstarttype) op uitgeschakeld zetten...

Is jouw geratel nu weg dan hoef je je verder geen zorgen te maken.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan