harde schijf maar 8 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
146
Hoi
wegens aankoop 2 nieuwe sata schijven, wilde ik mijn "oude" 60 gb. in mijn oude computer erbij plaatsen, maar nu ziet mijn bios dat ding als 8 gb aan, kan ik dit oplossen, de harde schijf is van het merk hitachi deskstar 61,4 gb. mijn oude computer is een pentium 1 166 mhz. met een amibios, versie1.00.06 clo.
de schij die er al inzit is een seagate van 4,3 gb.
wie weet een oplossing?
groetjes Saskia
 
Dat is een BIOS probleem, maar als je wel in Windows kan opstarten, ziet deze de schijf verder wel als een 60 gig.
 
windows ziet hem wel en hij werkt correct, maar kan hem geen letter geven en hij is ook niet te benaderen in windows explorerer. maar dit kan komen omdat hij nogvoor windows xp geformateerd is en in partition magic is hij dynamisch, ook maar 8 gb en niet benaderbaar, dus ik zal hem in mijn andere computer even fat 32 formateren dan hoop ik dat ie hem daarna wel volledig ziet, alvast bedankt en als het niet werkt hoor je het wel
 
Je kan ook bij de fabrikant een 'bios-overlay' programma downloaden, hiermee wordt de hele harddisk wel benaderbaar gemaakt voor 'oude' systemen.
 
tja als ik nou de fabrikant van het moederbord wist was ik een stuk verder, maar helaas kan alleen een paar nummers en letters vinden die ik al ingetypt heb in google, maar geen resultaat, helaas. o ja en made in Ireland, dat wel.
ben inmiddels moedeloos, want nu word de hele schijf nioet meer herkend, ja in mijn nieuwere computer onder xp als een 639 gb. maar niet benaderbaar.
HELP
 
dank je, maar ik heb toch geen maxtor schijven (niet eens 1) dan werkt het toch niet, of wel?
 
:eek: oeps alweer een fout :eek:
Nou heeft Hitachi geen diskmanager beschikbaar op de site maar volgens diverse fora


Hitachi U krijgt als klant de diskmanager kostenloos onder tel 0211/5283818 (Duitsland)

Ik hoop dat het waar is voor jou, je kan proberen de diskmanager van Maxtor te gebruiken, maar dan wel geheel op eigen risico.
 
evengoed bedankt, ik heb futuretool van hitachi gedownload, (zou moeten helpen volgens de handleiding) maar dat deed niks, wel ziet (na fat32 formateren) windows de harde schijf wel, maar maar 27 gb, maar goed dat is al een hele vooruitgang, nog 33 gb en ik ben er, anders dan toch naar hitachi duitsland bellen, ik spreek alleen nauwelijks duits.
bedankt voor de moeite en als je nog meer weet hoor ik het wel. groetjes!!
 
Als je de mogelijheid hebt, kan je proberen de harddisk in een pc te hangen (als slave) en dan 2 á 3 partities te maken en te formatteren en daarna de harddisk weer in bouwen in de 'oude' pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan