Harde Schijf met NSLU2 Toegankelijk maken vanaf internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilco LSM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Ik heb nog niet zo lang geleden een Linksys NSLU 2 gekocht, met een Maxtor externe harde schijf van 160 GB. Bij Linksys schrijven ze zo mooi, dat je met de NSLU 2 een harde schijf simpel toegangkelijk maakt voor iedereen vanaf het internet.(natuurlijk wel met gebruikersnaam en wachtwoord) Bij mij werkt de harde schijf, samen met de NSLU perfect in het netwerk, met 2 computers. Ideaal om simpel te zeggen, maar mijn probleem is, dat ik hem niet toegangkelijk krijg vanaf internet!

In de producthandleiding staat ook niks over toegankelijk maken vanaf internet, heeft hier iemand ervaring mee, en zoja, wat moet ik doen!:confused:

Owja, de overige gegevens: Ik heb een Speedtouch 510 modem, en een switch in het netwerk hangen. Voor de rest nog een draadloos accespoint voor mij draadloos internet op de laptop, en een desktop PC met gewoon een kabeltje eraan:D

Je moet een modem/router met vpn mogelijkheden aanschaffen. De speedtouch is niet geschikt hiervoor tenzij je allerlei poorten open gaat zetten. Een vpn verbinding is beter. Toevallig ben ik dit ook van plan,vandaar mijn draadje iets verder in dit forum.

Groet, Jarod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan