Harde schijf met USB host poort aansluiten aan WD Mediaspeler via een USB host poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mich82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
1
Beste allemaal,

Onlangs heb ik een WD mediaspeler aangeschaft zodat ik geen dvd's/fotoschijfjes meer hoef te branden om ze te zien op tv, maar direct op de tv kan afspelen. Later heb ik een draadloze harde schijf gekocht, zijnde de Airlive WMU-6500FS. Ik had bedacht dat als ik deze draadloze schijf zou kunnen aansluiten op de mediaspeler dat ik zelfs niet eens meer met de harde schijf heen en weer zou hoeven sjouwen.

Omdat zowel de mediaspeler als de Airlive beide alleen USB poorten vrij hebben, heb ik een usb male naar usb male kabel aangeschaft. Nu heb ik een avondje geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen, maar de mediaspeler herkent hem niet als opslag. Een paar uur googelen en logisch nadenken verder realiseer ik me dat de usb poorten van beide apparaten staan ingesteld als Host (de poorten zijn immers alleen bedoeld om externe opslagmiddelen aan de apparaten te hangen).

Nu is mijn concrete vraag: bestaat er iets wat de verbinding tussen twee usb hosts tot stand kan brengen? Iets in de vorm van een speciale kabel, bridge of adapter? Zo ja welke? Ik vind wel het een en ander om twee pc's via usb aan mekaar te hangen, maar kan niet goed beoordelen of dit in mijn situatie gaat werken... Dit soort kabels met een adapter ertussen hebben vaak een driver nodig en die kan ik nu eenmaal niet installeren op de mediaspeler...

Ik hoop op jullie wijsheid voor ik weer de zoveelste uitgave ga doen voor niets :)
En ja, ik had inderdaad beter een kant en klare wifi mediaspeler met ingebouwde opslagruimte kunnen kopen :p Wist helaas op dat moment niet dat het bestond:(:(:(

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan