harde schijf niet te zijn bij my computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hallo,

Ik heb een extra harde schijf (nieuw) in mijn pentium III 500mghz gezet en nu krijg ik de vermelding: 162 system options nog set.

Als ik de nieuwe harde schijf in de device manager opzoek, kan ik hem gewoon vinden en wordt er gezegd dat hij het goed doet, maar als ik my computer open zie ik hem niet staan???

De tweede harde schijf staat op slave en de eerste op master.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen?

Ik hoor het heel graag.

Groeten Leonie
 
Laatst bewerkt:
Heb je in schijfbeheer de hd al geformateerd?
 
m@rio zei:
Heb je in schijfbeheer de hd al geformateerd?
wat heefd dat ermee te maken als hd niet gezien wordt in my computer hoef ie nog niet geformatteerd te zijn
 
heb je wel tegen de winkel gezegd dat het een pentium III is en hoe groot is die hd?
 
StoneyCity zei:
wat heefd dat ermee te maken als hd niet gezien wordt in my computer hoef ie nog niet geformatteerd te zijn

Dat hij in SCHIJFBEHEER wel wordt gezien,pas als je daar je werk hebt gedaan dan pas is hij te zien in Mijn Computer:confused:
 
StoneyCity zei:
wat heefd dat ermee te maken als hd niet gezien wordt in my computer hoef ie nog niet geformatteerd te zijn

Ik denk tenminste nog mee. Kan ik van jou hier niet zeggen ;)

Had jij een beter idee waarom het niet werkt?
 
m@rio zei:
Ik denk tenminste nog mee. Kan ik van jou hier niet zeggen ;)

Had jij een beter idee waarom het niet werkt?
zat je een beetje te slapen nou nou

ik heb dit welles gehad komt omdat de harde schijf teveel toeren aan moet kunnen waar een snelle pc voor vereist is ik durf te wedden dat die hd wel in het bios weergegeven wordt.

ik heb ook zo een probleem gehad bv hd is 40 gb en computer geeft maar rond de 20 gb aan en soms doet ie het en soms niet en dan wordt er ook vaak een schrijfcontrole uitgevoerd door windows zelf als je windows aan het opstarten bent over een paar dagen geeft het in my computer de melding als ik erop klikte de schrijf in station x:\ is niet geformatteerd wilt u nu formatteren ja een paar dagen later volgt het weer en een paar dagen later weer. toen dacht ik van ow die schijf is kapot maar die schijf was ook pas nieuw toen plaatste ik die schrijf in een snellere pc 20 gb weergegeven nadat ik opnieuw had geformatteerd in die snellere pc gaf het eindelijk 40 gb aan. dus denk ik dat de toeren te hoog was voor de lagere pc als je een harde schrijf van 10 jaar oud in een pentium3 500 plaatst maakt het lawaai krrrrrrrrrsssssssssssstttttttt dat komt omdat de pc te snel is voor de hd van 10 jaar oud en de toeren van die hd dus te laag is
 
Laatst bewerkt:
Of ik zat te slapen? Geen flauw idee wat dat ermee te maken heeft.

Leuk verhaal van je maar met wat leestekens zou het een stuk duidelijker zijn. Ook een schijf die niet geformateerd is, is in de bios te zien. Ik hoor liever van de TS dat mijn antwoord niet van toepassing was en het liefst op een vriendelijkere manier dan jij doet.

Zolang de TS niet antwoord blijft het voor ons allen gissen wat het kan zijn.
 
m@rio zei:
Of ik zat te slapen? Geen flauw idee wat dat ermee te maken heeft.

Leuk verhaal van je maar met wat leestekens zou het een stuk duidelijker zijn. Ook een schijf die niet geformateerd is, is in de bios te zien. Ik hoor liever van de TS dat mijn antwoord niet van toepassing was en het liefst op een vriendelijkere manier dan jij doet.

Zolang de TS niet antwoord blijft het voor ons allen gissen wat het kan zijn.
wat is een ts?

sorry dat ik niet vriendelijk klonk ik praat altijd zo
 
Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties :)

Jawel mijn nieuwe HD staat op slave. Ik had geen zin om mijn oude er eerst uit te halen om om de jumpers te verplaatsen (ik heb echt een rotkast, je moet 'm zo ongeveer helemaal uit elkaar schroeven wil je ergens bij kunnen :()

Ik heb tegen de winkel gezegd dat ik een pentium III heb en die zei dat mijn compu een harde schijf van 80 gig makkelijk aan moet kunnen.

De schijf is in de bios te zien.
Er staat: Primaire drive 0 10005 MB (da’s m’n oude) en Primaire drive 1 14490 MB (da’s de nieuwe)

Hoe kom je in schijfbeheer?

Ik hoor het weer graag,

Groeten van de TS :)
 
Laatst bewerkt:
Via Confugiratie scherm/Systeembeheer/Computerbeheer /Schijfbeheer
 
goudvis123 zei:
De schijf is in de bios te zien.
Er staat: Primaire drive 0 10005 MB (da’s m’n oude) en Primaire drive 1 14490 MB (da’s de nieuwe)

Dat wil dus zeggen dat je bios de harddisk niet juist herkend.
De oude is 10gb en de nieuwe wordt herkend als een 14Gb harddisk.

Je zal je toevlucht moeten nemen tot een bios overlay programma, als je kan vertellen wat het merk van de harddisk is, zullen wij je vertellen waar je dat programmaatje kunt vinden.
 
Waarom wil dat zeggen dat mijn harddisk juist niet herkend wordt in de bios?

Ik heb met het programma everest gekeken naar info over de nieuwe harde schijf. Hier staat.
Drive
Drive #1 - FUJITSU MPC3102AT E (9539 MB)
Drive #2 - WDC WD800JB-00JJC0 (74 GB)

Is dit de juiste info over m'n nieuwe harde schijf, of is het beter als ik 'm er weer uit haal en op het etiket kijk?

Het lukt me niet om schijfbeheer te vinden.
Ik heb een engelse versie van XP.

Ik kom niet verder dan control panel-system....:(

Heel graag nog wat hulp. Alvast bedankt!!

Groeten, Leonie
 
Wil zoveel zeggen dat je eeen Bios Update nodig hebt,en dat kan je beter door iemand laten doe die van wanten weet
 
oja het merk van mijn nieuwe harde schijf is western digital.

Groetjes, Leonie
 
Geweldig dat overlay programma!!!!!!!!

Mijn harde schijf is nu te zien en te gebruiken :)

Hartstikke bedankt!!

Ik begrijp alleen niet zo hoe het werkt, want m'n bios blijft de schijf als 14 gig zien?

Ik hoor het heel graag.

Nogmaals bedankt voor de hulp!!

Groeten, Leonie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan