Harde schijf omzetten naar Dell PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is geen harde schijf vraag, maar kan ik een bankje 512 ddr pc266, samen gebruiken met een bankje 512 ddr, pc2700?

ja zou kunnen maar houd er rekening mee dat de 2700 dan op de 2100 gaat draaien.

hij klokt zich dus terug naar het langzamere geheugen
moederbord ondersteunt pc2700??

Alleen klokt het snelle geheugen terug naar de snelheid van het langzaamste en kun je geen dual channel gebruiken wanneer je moederbord dat ondersteunt

Kan ik trouwens ook zijn schijf erbij zetten ipv vervangen. Zodat hij zijn eigen bestanden, mailinstellingen enz heeft, en nog de extra opslagruimte heeft van de huidige dell hd?

Als ik zijn huidige hd gebruik als nieuwe hoofdschijf (master), dan kan ik toch de programma's en mailinstelling toch gewoon gebruiken?

Ik heb trouwens net begrepen dat zijn schijf een sata is. Kan ik een sata en een ide naast elkaar gebruiken.
Heb net al gebeld naar mycom, en ze hebben daar sata-kaarten, zodat ik een sata kan aansluiten want die aanaluiten zitten niet op mijn moederbord.

omdat je die schijf in een andere pc gaat zetten met andere spec's

dan dient windows opnieuw geinstalleerd te worden

Dus als ik alles wil behouden wat hij nu heeft, en niet alles kwijt wil zijn, moet ik eerst alles backuppen, dan moet ik op zijn HD windows opnieuw installeren, en dan alles weer terug zetten.

Kan ik trouwens wel een SATA en IDE naast elkaar draaien?

Ja, alles backuppen als je het wilt behouden. Dan helemaal formatteren en opnieuw windows installeren. Over die SATA en IDE kan ik je echt niks vertellen. Sorry.

Suc6:thumb:

je zou alles kunnen backuppen ja.

of die schijf als slave gebruiken zoals al gezegd is.
en op een andere schijf windows zetten.

sata en ide kan samengaan ja daar is ook al over gesproken

En als ik 'm als slave gebruik, dan kan ik met de huidige DELL - hd bv alle mail en dergelijke direct importeren vanaf die slave toch?

Bedankt voor alle antwoorden weer!

Groet,

Sam

zoals Mrmusic al aangaf,bestanden kun je dan overzetten.instellingen niet.

de mails die erop staan zijn dan bereikbaar ja evenals foto's e.d

Ok, dus dingen als mail account instellingen kan ik alleen overzetten als ik ze eerst exporteer, en vervolgens weer importeer? Maar mails zelf kan ik wel zo overzetten. Begrijp ik het zo goed?

Dit was de laatste vraag hoor!! Bedankt!!

Sam

als je toch een nieuwe instal doet op die "nieuwe" schijf dioe je daar ook alle instellingen van je(zijn) mailaccount.je bent dan toch bezig

daarna kun je van de schijf waar we nu over hebben alle mail.muziek,foto's etc overzetten naar(indien hij dat wilt)naar de:nieuwe" schijf.

als dat gedaan is kan die oude schijf geformateerd worden

Ik kan toch gewoon de hd die nu in de dell zit behouden als "hoofdschijf", en de hd van mijn zwager gebruiken als slave. Dan hoef ik toch geen van beiden te formateren. Of moet zijn schijf ook geformateerd worden als ik 'm als slave gebruik?

Je kunt inderdaad de schijf als slave gebruiken. Hij hoeft niet geformatteerd te worden.
Er staat dan wel een hoop overbodige rommel op de schijf, zoals windows map, systeembestanden en de map program files. Deze kun je ook weer niet klakkeloos weggooien want in bv de application data staat waarschijnlijk de mail documanetn etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan