Harde schijf 'ongeldig'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste, ...

omdat mijn pc niet meer helemaal soepel liep, en er veel rotzooi op mijn pc stond, heb ik net mijn C: partitie geformatteerd. Toen ik de pc na de installatie herstartte bleek opeens een van mijn schijven niet meer te werken.
___
voor de format:

had ik een C: D: E: en F: schijf,
de C: D: en E: waren partities van schijf 0 (160gb)
en de F: was schijf 1 (500gb)

ik had dus mijn C: partitie geformatteerd, en toen ik windows opnieuw had geïnstalleerden opgestart, zag ik plotseling mijn F: partitie (schijf 1) niet meer.
___

ik heb in computerbeheer -> schijfbeheer gekeken, en daar staat nu:
schijf 0 - standaard - online : (C:) (D:) (E:)
schijf 1 - Dynamisch - ongeldig

als ik hier met de rechtermuis op klik kan ik hem 'converteren naar standaardschijf' maar dan raak ik alles wat erop staat kwijt.
___

heeft iemand een idee hoe ik deze schijf het beste kan herstellen zonder dat ik al mijn muziek en software kwijftraak?
(ik ben 7 jaar lang beziggeweest om de 120gb aan muziek te verzamelen, en heb alle nummers stuk voor stuk gesorteerd , hernoemd en getagged, dus je kunt begrijpen dat ik dit heel graag terug wil!)

alvast heel erg bedankt voor de eventuele hulp/moeite!

ik heb het probleem inmiddels al opgelost...

waarschijnlijk is tijdens een van mijn schoonmaakbeurten in de pc (letterlijk :P) een de kabel losgegaan, en heb ik deze er daarna weer ingeduwd, in heb net windows nog een keer geïnstalleerd, en nu doet hij het prima

in ieder geval bedankt voor de hulp! en ik ga morgen is ff wat geld inversteren in een externe (backup) hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan