Harde schijf op router

Status
Niet open voor verdere reacties.
naam moet je zelf bepalen bv backup
workgroup is workgroup als je met vista en w7 werkt bij xp kan dit werkgroep zijn
description is uitleg maar moet niet ingevuld worden.
administrator bv jou naam deze heb je nodig bij het inloggen op de schijf net als het pass
passaword een wachtwoord die je nodig hebt om de schijf te benaderen

Misschien ben ik te wantrouwend, uiteraard stel ik je hulp zeer op prijs maar of ik meteen mijn pc over moet laten nemen ben ik niet een voorstander van....

nee snap ik maar ik wou dit invullen voor je wat je net toonde

maar nu je het zelf gevonden hebt en ik uitgelegd heb wat je moet invullen zal het zelf wel lukken denk ik

ok ik heb het ingevuld zoals jij beschrijft. nu zou ik de hdd moeten terugvinden?

Zoals ik eerder beschreef ben ik een leek. Hoe en waar zou ik de had kunnen benaderen?

Daar heb ik reeds onder gezocht maar zie nog altijd niet de had. Wel de andere pc men laptops.....

Heb net een kleinere capaciteit had eraan gehangen met 600gb, maar ook deze wordt niet gezien...

Beste mensen, ter verduidelijking.

Vraagsteller heeft een vraag en komt hiermee op Helpmij. Nu kunnen wij 2 zaken doen, we kunnen zeggen ga maar je handleiding lezen en waarom vraag je het hier of we gaan gewoon helpen als we over de juiste kennis beschikken. Uiteraard gaan we voor nummer 2. Helaas is niet iedereen bedreven in het doornemen van handleidingen, Google enz. enz.Kan je vraagsteller helpen, doe dat dan. Kan je niet het, laat dan het topic aan je voorbij gaan zonder enig commentaar.
Moet ik hierbij wel opmerken dat vraagsteller wat meer info had kunnen geven over het hoe en wat.
Laten we netjes en laagdrempelig met elkaar omgaan.

Terrabo, inmiddels heb ik alle hulp van groentje1 en kom ik stap voor stap verder..

Om welke instellingen gaat het hier dan om en hoe zet ik deze weer goed?

het lukte wel op een andere pc met die 3 tb hdd of niet ?
en met die 600 gb hdd lukt het niet ?

De 3tb hdd wordt wel gezien als ik deze rechtstreeks op een pc installeer als 1 partitie ntfs geformatteerd.
Heb inmiddels een 600gb hdd aan de router gehangen. Als ik mijn netwerk bekijk zie ik wel de pc en de laptops hierin maar niet de hdd die ik zo graag wil zien en van alle pc's en laptops wil benaderen....

en je hebt w7 of vista op je pc hhmm je pc is aangesloten op de gele aansluiting van de router en er niet voor,
je instellingen zijn opgeslaan in je router zoals workgroup enzo

ja kan je pc nog eens heropstaren en je router als alles wat hierboven vermeld is ok is

Heb alles uitgevoerd zoals beschreven en router en pc opnieuw opgestart. Nog niets te zien.
Vraagje, moet de switch, in het routerprogr nu staan op server mode of netusbmode mode?

Ok. Daar staat ie op. Net weer alles opnieuw opgestart maar zie de hdd nog altijd niet in het netwerk hangen.

Beste groentje, het is me even gelukt om de hdd te zien en er zelfs toegang naar te krijgen. Nu is ie weer foetsie. Ik blijf zoeken en uitvogelen. In ieder geval heb je me een stuk wijzer gemaakt. Hartelijk dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan