harde schijf opdelen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterbe

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
75
Hallo allemaal, wie kan mij helpen.

Ik heb een nieuwe pc gekocht waar vista op is geinstalleerd maar nu zie ik dat er maar 1 partitie op te zien is. Nu heb ik deze al kunnen verkleinen maar nu wil ik nog een partitie maken, en dit krijg ik niet voor elkaar. Het probleem is denk ik dat op deze partitie vista is geinstalleerd. Deze partitie is 150 gb groot wat veel te groot is voor mijn doeleinden. alvast bedankt voor jullie reactie.:thumb:
 
met welk programma wil je dan partities aanmaken?
 
Er zit een mogelijkheid in vista. ( het is een pc van iemand anders ikzelf heb xp dus ik weet op dit moment nog niet veel van vista) Met deze vista heb ik het al 1 keer kunnen verkleinen maar een tweede keer lukt mij niet.
 
wat bedoel je dan dat het niet lukt?

Krijg je een error? ...
 
De partitioneringsmogelijkheden met Vista zijn erg beperkt. De partitie waar Vista op staat moet altijd minimaal de helft van de grootte van de harde schijf zijn.
En ik heb zelf een partitie die ik wil verkleinen en dat wat overblijft wil ik aan een andere partitie toevoegen. Gaat dus niet met standaard Vista.

Je kunt het wel met Gparted proberen

Ron
 
wat bedoel je dan dat het niet lukt?

Krijg je een error? ...

Nee ik heb 225 gb verkleind, daar kon ik maar 67 gb verkleinen (maximaal) dus ik heb nog een partitie van ong.158 gb waar vista op staat. En dat vind ik persoonlijk te groot omdat ik graag liever de vista partitie klein houd i.v.m. deinstallatie en opslaan van bestanden op een andere partitie. Maar ik zal Gparted eens proberen zoals Haaren 101 voorsteld.Maar alvast bedankt.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Weet iemand al hoe dit moet want hier hetzelfde probleem

Bedankt voor het lezen en eventuele antwoord.
 
Ik zou zelf niet Gparted gebruiken, want ik heb hierdoor een keer een hele harde schijf gewist, omdat ik fout klikte. Ik zou een betaalt programma aanschaffen (als je de kans wil verkleinen dat je zo dadelijk niet meer kan computeren)

Als je het toch met Gparted doet, adviseer ik je wel aan alles desnoods 3 x te lezen voordat je ergens op klikt (bijv. accepteren/ok/ etc.). (TIP:) Je kan ook de demo downloaden,en dan een serial zoeken (of alles in een klap met torrents downloaden)(Als je betaald (dan dus gratis) doet ;)). Als het illegaal is dit hier te posten, verwijder dan maar ;)
 
Ik zou zelf niet Gparted gebruiken, want ik heb hierdoor een keer een hele harde schijf gewist, omdat ik fout klikte. Ik zou een betaalt programma aanschaffen (als je de kans wil verkleinen dat je zo dadelijk niet meer kan computeren)

Als je het toch met Gparted doet, adviseer ik je wel aan alles desnoods 3 x te lezen voordat je ergens op klikt (bijv. accepteren/ok/ etc.). (TIP:) Je kan ook de demo downloaden,en dan een serial zoeken (of alles in een klap met torrents downloaden)(Als je betaald (dan dus gratis) doet ;)). Als het illegaal is dit hier te posten, verwijder dan maar ;)

ja, het is allemaal illegaal, die torrents enzo :p
maar ja zolang je geen links post is het OK denk ik ;)
 
Na veel zoeken heb ik het antwoord op mijn vraag die ik hier gesteld heb. Ik heb mijn harde schijf kunnen partitioneren met acronis disk director. Maar toch bedankt voor de reacties.
 
wel, goed dat je het dan zelf hebt kunnen oplossen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan