Harde Schijf Opnieuw Partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

penders1

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Beste helpmij'ers,

Ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht met windows 7 erop.
Maar nu heb ik een probleempje, ik download nog al veel nieuwe muziek en films.
En de C-schijf, waar ook windows is geïnstalleerd, is al voor de helft vol.
Ik heb wel nog een D-schijf, die voor 1gb vol staat met wat bestanden die er bij de installatie bij zijn gekomen, maar voor de rest heeft die nog 113gb over.
Nu zou ik graag alles willen overplaatsen naar de C-schijf, en dan het liefst op een manier dat zo veel mogelijk programma's blijven werken en dat er geen crashes komen.

Wat voor een manier(en) is (zijn) er om dit op te lossen?

Mvg,

Nino

Hallo

dat kan heel gemakkelijk met dit progje
Download het maar eens dan helpen we ja daarna op weg.....

Maar waarom niet gewoon je downloads op D?
Ik vind zelf niet zo verstandig om alles naar C te zetten.

Laatst bewerkt:
Hallo

dat kan heel gemakkelijk met dit progje
Download het maar eens dan helpen we ja daarna op weg.....

Maar waarom niet gewoon je downloads op D?
Ik vind zelf niet zo verstandig om alles naar C te zetten.

Mee eens, je windows en software installs blijven hiermee intact en gespaard.
Mocht je OS op een of andere manier om zeep zijn geholpen, heb je je data alsnog op je andere partitie veilig staan.

ik heb het programma gedownload, welke optie moet ik pakken om hetgeen op te lossen wat ik heb beschreven?

p.s. kunnen er geen conflicten komen met de bestanden die erin staan (aantal .dll bestanden enz)

Hoi

Zou je het wel doen??
Waarom niet een kleinere C voor je OS e.d. en een D(en wellicht nog meer partities)voor al je data?
Ik wil je met alle plezier helpen hoor maar....

Hoi

Zou je het wel doen??
Waarom niet een kleinere C voor je OS e.d. en een D(en wellicht nog meer partities)voor al je data?
Ik wil je met alle plezier helpen hoor maar....

ik wil gewoon mijn C-schijf vergroten, zo heb ik het op mijn oude computer ook gehad en nooit problemen mee gehad.
nou, ik heb het al een paar keer geprobeerd met schijfbeheer/het progje wat me is gestuurd, maar volgens mij moet ik de "Merge" option hebben en die is niet beschikbaar in de versie die jullie gestuurd hebben

Gaat echt wel lukken wat ik je gestuurd hebt.van deze heb je gewoon de bovenste gedownd?

Open het progje eens en maak eens een screenshot van het scherm.

Kan je ook wel ff kort vertellen hoe

open prog.
klik de D schijf aan en links kan je daarna kiezen uit move/rezise
Er komt nu een popup van je D
Ga met je muis links op de vertikale lijn staan,muisklik inhouden en maak schuif beweging naar rechts.D wordt nu kleiner.klik op OK
klik nu c aan en je krijgt een pop up.als goed is zie je rechts naast C een grijs gebied.Dat kan je dan opvullen door rechts op de vertikale lijn de schuifbeweging naar rechts te maken.C wordt groter.klik op OK
Dan linksonder op apply.
Prog gaat zijn werk doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan