harde schijf over zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

QlasbaQue

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Beste mensen,

ik ben nieuw hier, en eigenlijk ook nieuw met het sleutelen aan computers.... we hebben hier een nieuwe computer, maar ik wil zo graag de gegevens (+/- 20 GB)van de oude computer overzetten naar deze computer.
Een kennis van mij adviseerde om de harde schijf "even" over te zetten... kan iemand mij dit proces van a to z uitleggen..??
In de nieuwe computer zit nu een harde schijf (die virtueel opgedeeld is..), een dvd-speler, een cd brander en een diskette station...

Ook wil ik graag de geluidskaart uit de oude computer in de nieuwe zetten, in de nieuwe computer is deze kaart echter niet direct in te steken, want er is geen passend slot (???, heet dat zo??)..

Nou, ik hoop op een paar handige reacties of links naar handige webistes, waarvoor alvast bedankt,

groeten Jasper

ja

HD overzetten is te doen, maar laat dat door iemand doen die er ervaring in heeft.

De truuk is om de oude HD op IDE 1 te hangen, naast de HD die in je nieuwe PC gebruikelijk op IDE 0 hangt.

Als je geluidskaart uit je oude comp een ISA kaart is
(lang zwart slot) dan kan je het vergeten, want de nieuwe PC's hebben alleen nog maar PCI sloten ('kort' wit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan