harde schijf overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo
Paar dagen geleden naar een computerzaak geweest en die zeiden (pc deed t niet meer, starte op, zonder beeld, raakte ik een loop) dat mijn voeding niet helemaal goed meer was, en mijn supercoole moederbord kapot gegaan is. Ik baal als een stekker, maar wil ik mijn IDE HDD in een andere pc duwen, gebeurt er ook niets. Hij start, maar doet voor de rest niets, bleef opnieuw booten. Nu mijn vraag: Ik heb (stom) vrijwel geen back-ups gemaakt, doet mijn hdd het misschien nog? Hoe kom ik daar achter?
Groeten

ehh, slave jumper?
ik heb de hdd ook al in 2 andere pc's gedaan ipv de hdd die er in zat.

ehh, slave jumper?

jumpers.jpg

dit is een jumper pinnetje ;) boven op de schijf of in de handleiding staat waar het pinnetje moet staan voor :

master
slave
cable select

ehh, slave jumper?
Hm, ik denk dat je 'm in 999 machines kunt doen als vervanger voor de in die pc zittende hdd, maar ik ben bang dat die in 999 gevallen niets zal doen.
Als je 'm, zoals eerder genoemd, als slave plaatst dan ligt het anders, dan zou je 'm in elk systeem moeten kunnen lezen.

Laatst bewerkt:
ik kan geen goeie foto maken van mijn hdd, maar ik snap die jumper verzetten niet. is een 80gb IDE hdd van MAXTOR. Weet iemand (dmv nog een foto als t kan) hoe die jumpers moeten staan als ik de hdd als secondary wil instellen?

dat is het probleem, ik snap er niets van:shocked:
ook staat er boven: NO JUMPER=DS (SLAVE)
moet ik dan de jumper(s) eruit halen om hem als 2e hdd te gebruiken?
Dus op een andere pc de hdd op primary laten staan, en deze (mijne dus) de jumpers eruit halen?

Als er staat no jumper is slave, ja, dan zal je kennelijk de jumper moeten verwijderen om jouw schijf in een ander systeem als slave te laten herkennen.

Laatst bewerkt:
bedankt iedereen!
met hulp van een vriend en jullie hulp van de jumpers ben ik NIETS KWIJT
SUUPPEERBEDAAAAAANKT!:):p:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan