harde schijf partities weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

sardonix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
37
Ik heb een nieuwe 80Gb (lege) harde schijf in mijn pc gezet. En heb vervolgens XP-pro geinstalleerd.

Bij de setup heb ik gepartitioneerd: een C van 25Gb en een D van 25Gb en een F met de rest.

Vervolgens heb ik C geformateerd en XP erop gezet.

Als ik nu in Windows verkenner kijk staan daar keurig de C schijf met de 25 Gb ruimte
Bij de D en F schijf geeft hij echter 0 Gb ruimte aan en dat alles in gebruik is.

Wat heb ik fout gedaan of vergeten of niet goed ingesteld?
 
Nou daar zeg je wat............het was de eerste keer dat ik de setup deed met partities maken.
Dus ik denk dat ik de andere niet geformateerd heb.
 
Kijk even in configuratiescherm-->systeembeheer-->schijfbeheer wat daar staat.
 
Dat kan gewoon in windows.

Partitie rechts klikken en dan kiezen voor formatteren
 
Geplaatst door sardonix


En kan dat gewoon in Windows?

start/alle programma's/administrative tools/computer management/disk management/,dan r.klikken op de niet geformatterde partitie,en kiezen voor defragmenteren,kiezen voor fat 32 of ntfs,klaar.
 
Geplaatst door Will-Well
Kijk even in configuratiescherm-->systeembeheer-->schijfbeheer wat daar staat.

C NTFS 24.41 Gb in orde
D - 24.41 Gb in orde
naamloos 27.49 Gb beschikbaar
 
Geplaatst door LEONEHONDA


start/alle programma's/administrative tools/computer management/disk management/,dan r.klikken op de niet geformatterde partitie,en kiezen voor defragmenteren,kiezen voor fat 32 of ntfs,klaar.

administrative tools?
die zie ik niet staan bij alle programma's ?
 
Als je deze computer dubbelklikt zie je daar je partities staan. Partitie rechts klikken en dan formatteren.

Is veel makkelijker
 
Start > instellingen > configuratie scherm > Systeem beheer > computer beheer > Dan in de lijst naar Schijfbeheer en de partities selecteren om te kunnen formatteren.
 
Bedankt voor jullie tips, helemaal duidelijk.
En die "naamloze" kan ik dan ook een letter (F) geven?
 
Rechts klik op deze computer > beheren > schijf beheer

Klik re op de naamloze schijf , en neem de optie stationsletter en paden wijzigen.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan