Harde schijf partitioneren in windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb een hele tijd geleden gehoord dat je, terwijl windows XP nog aan het draaien was, je je harde schijf kan partitioneren. Ik vind het eigelijk wel nodig, omdat ik nu 58Gb van mijn 120Gb schijf gebruikt (heb niet helemaal goed gepartitioneerd met Fdisk van windows 98).
Er heeft vast wel iemand tips voor hoe ik dat moet doen. (op mijn D schijf staat windows, op mijn F schijf staan back-up bestanden, en mijn C en E -schijf zijn leeg. De C-schijf is de Primary schijf, de D- en E-schijven zijn logic schijven, en de F- schijf is NTFS geformateerd, dus die kon Fdisk niet vinden.

Robert-Jan

Type in de help van xp maar eens schijfbeheer in en lees wat daar staat.

Schijfbeheer
Met het onderdeel Schijfbeheer kunt u volumes maken, volumes formatteren met bestandssystemen, schijven initialiseren en fouttolerante schijfsystemen definiëren.

U kunt Schijfbeheer op een van de volgende manieren starten:

Open Schijfbeheer.
Open Schijfbeheer Help.

Nou dit is dan alleen mogelijk als je het priogramma Partion MAgic hebt.
Dit programma is in staat de indelling te wijzigen zonder de software aan te tasten.
Helaas is dit een betaald en niet gratis verkrijgbaar programa.
De manieren kun je dan zelf wel bedenken om het te verkrijgen.
Ik zou kiezen voor de laateste versie, dit is uit mijn hoofd PM9.

Een andere manier is er niet zonder de indelling te beschadigen en opnieuw te moeten beginnen.

Geplaatst door puppie
Type in de help van xp maar eens schijfbeheer in en lees wat daar staat.

Schijfbeheer
Met het onderdeel Schijfbeheer kunt u volumes maken, volumes formatteren met bestandssystemen, schijven initialiseren en fouttolerante schijfsystemen definiëren.

U kunt Schijfbeheer op een van de volgende manieren starten:

Open Schijfbeheer.
Open Schijfbeheer Help.

Ik heb de engelse versie van windows XP, ik had geen idee wat partitioneren in het engels zou zijn... schijfbeheer kan ik niet vinden...

Geplaatst door jjwNou dit is dan alleen mogelijk als je het priogramma Partion MAgic hebt. etc.
Ook niet als de c- en e- schijf helemaal leeg zijn?

schijfbeheer = diskmanagement ?
Partitie is volgens mij al engels.

start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer.

Kan je daar ook 2 partities samenvoegen, ik kan mijn primairy partition niet verwijderen...

Veel suc6 dan.;)

start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer.

Thanks hier heb ik veel aan gehad :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan