Harde schijf plaatsen in oudere PB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauldo

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
45
Ik heb een oudere PB (pentium 3, 700 mega, 128 ram enz)
Daar wil ik een nieuwe harde schijf in plaatsen. Nou heb ik gehoord dat het uitmaakt wat voor een harde schijf er in doe, hoe groot.
ik ben von plan er een harde schijf van 40 of 60 GB in te doen
Maakt dat uit????
 
lijkt me geen probleem
PB=packert bell neem ik aan? Misschien heeft dit merk een limitatie maar een PIII kan elke HD aan naar mijn mening. Vraag voor de zekerheid in de winkel waar hij vandaan komt (Dixxons bijvoorbeeld) of lees je moederboard boekje ff door.
 
Lijkt me ook geen probleem, maar hangt wel van je BIOS af. Als jouw BIOS geen schijven >8.4 of >30 Gb aankan, kijk dan of er een BIOSupdate beschikbaar is waardoor jouw computer grotere schijven wel kan ondersteunen. Is dat niet zo maar kan je computer wel vanaf SCSI booten, dan kun je evt. ook een PCI ATA100/133 IDE controller kopen (mits plaats in je kast), met eigen BIOS. Loopt mogelijk sneller ook, (als je nog een slot1 model motherboard hebt kan het zijn dat slechts max UDMA 33 ondersteunt wordt) en veelal kun je met deze kaartjes gaan tot >127Gb.
Best grappig, zo kun je een 486 krijgen met een 80 Gb ata 133 harddisc. Het is wel oppassen, PB is eigenzinnig, email PB eens of het kan, en vraag aan de winkelier ook of je het harddisc c.q. pci-kaartje terug mag brengen als het niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan