Harde schijf/processor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobbo90

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Hallo,

Ik heb nu bijna een jaar een studio 15 laptop van dell. Hier ben ik op zich heel tevreden maar ik vind hem alleen een beetje traag. Hieronder staan de specificaties:

Studio 15 (N0053503)
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache), Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands

Basis
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
Geheugen
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Microsoft-besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
Optische apparaten
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dus ik wil graag de snelheid verhogen. Ik heb al gelezen dat het mogelijk is om de dvd-speler te vervangen voor een extra harde schijf. Hier zou ik bijvoorbeeld een (kleine) ssd schijf in kunnen zetten. Maar dit kost denk ik wel 160 euro.

Ik kan ook de bestaande harde schijf vervangen door eentje die van 7200 rpm (55 euro). Maar ik vraag me af hoeveel dit de prestaties van mijn laptop zou verbeteren?

In theorie zou ik nog de processor kunnen vervangen maar ik kan niet vinden welke processoren worden ondersteund door de laptop. Heeft iemand hier misschien wat meer informatie over?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Job

ik denk dat het plaatsen van een hd niet veel uit zal maken qua snelheid, ik denk dat je het meeste resultaat zal behalen door dat geld te besteden aan windows 7, je hd te formatteren en win7 erop te gooien. dit zal natuurlijk niet je hardware versnellen, maar windows 7 is over het algemeen wel sneller dan vista.

ik denk dat het plaatsen van een nieuw processor etc erg duur zal gaan worden (slechte prijs/prestatie verhouding)

Geef je definitie eens van "traag"
Start hij traag op? Is hij traag met kopiëren? traag internetten,traag vensters openen?
Hoeveel processen starten mee op? (taakbeheer) Hoeveel processen draaien er in totaal? Er zijn veel manieren om een pc sneller te maken en dat hoeft niet altijd hardwarematig te zijn.(opruimen,defragmenteren,software niet automatisch laten mee opstarten,onnodige services uitschakelen,data op 'n andere partitie zetten,indexering uitzetten enz.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan