Harde schijf ratelt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modag

Inventaris
Lid geworden
6 jan 2005
Hoi,

Ik draai het volgende:

Software:
  • Windows Vista
  • Kaspersky Internet Security (in de achtergrond)

Hardware:
  • AMD Athlon 64 X2 6000+
  • ATI Radeon X1900XT
  • Seagate 500GB Harde Schijf
  • Gigabyte M57SLI-S4 Moederbord

Nu staat mijn harde schijf steeds te ratelen, terwijl er helemaal geen programma staat te draaien.

Weten jullie misschien hoe dit kan?

Gr,

Modag

Prefetching, indexering en het overmatig gebruik van de swap veroorzaakt dit gedrag.

Prefetching, indexering en het overmatig gebruik van de swap veroorzaakt dit gedrag.

Weet jij misschien hoe je dit kunt uitschakelen?
Of is dit niet verstandig?

Alvast bedankt voor je hulp.

Gr,

Modag

Als je hem een tijdje zijn gang laat gaan, zal daarna alles wel geïndexeerd zijn. Dan zal die er wel mee stoppen.

Het valt mij ook op dat Vista hier nogal vaak mee bezig is inderdaad. Dit in tegenstelling tot XP.

Als je hem een tijdje zijn gang laat gaan, zal daarna alles wel geïndexeerd zijn. Dan zal die er wel mee stoppen.

Dat klopt wel. Maar dat hij dit telkens doet na het opstarten dat vind ik raar, kan hij het niet gewoon onthouden voor de volgende keer, dat hij maar 1 keer in de week gaat indexeren bijvoorbeeld.

Gr,

Modag

Dat weet ik niet, maar ik zet indexering standaard op hoge prestaties, dan besteedt hij er meer tijd aan om alles in kaart te brengen. Zo is indexeren met 1 à 2 dagen wel klaar. En je merkt er niks meer van, alleen gaat zoeken nu razendsnel.

Ik heb hier ook last van. Ik heb net een nieuwe laptop, maar HD blijft ratelen ook als ik niets doe geeft hij eens in de zoveel tijd een rateltje. Ik ben van plan morgen hem erug te sturen want ik vind het niet fijn als ik continu zo'n ratel hoor of gaat dit vanzelf over?

Ook heb ik dat regelmatig de cursor verplaatst als ik aan het tikken ben. Het lijkt wel of er een vertraging in de cursor zit. Heeft dit met die ratel te maken. Laptop heb ik pas 1 dag, ik heb er nog niets op geinstalleerd.

Ik baal er eigenlijk van.

Tja. En je zit nu in andermans topic, dus dat wordt volgen, of zelf een topic over openen.
Maar ik denk dat er weinig aan te doen is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan