Harde schijf ratelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Sinds wij deze pc ongeveer hebben gekocht (4 jaar geleden fso) begon deze pc te ratelen.
We hebben de pc kast al een keer open gedaan om te kijken wat het is met alle overtuiging is het toch de harde schijf.
Hij blijft maar ratelen zodra hij een proces opent of mee bezig is, zelfs tijdens het internetten.

Ik had hier altijd Windows Vista op staan maar daar ratelde hij ook altijd hetzelfde op, nu staat er Windows 7 op en nog steeds.

Weet iemand hoe ik dit probleem toch kan fixen?

Groet,

Hoi Paul,

Zo te horen moet je toch denken aan fysieke problemen met de harde schijf.
Het beste wat je nu kunt doen is een systeemkopie maken, zodat je die later evt. kunt terugzetten, anders ben je straks gegevens kwijt.
En uiteraard een nieuwe schijf paraat hebben.
Hoe oud was de pc toen je m kocht, of is deze nieuw gekocht?

Deze pc is nieuw gekocht. Maar we zijn er nooit echt achteraan gegaan (achter het ratelen).
Hij heeft het al die tijd wel gedaan maar deze pc is wel sloom, wat hij ook altijd al was en het ratelen is gewoon een vervelend geluid.
De harde schijf houd het denk ik nog wel een paar jaartjes vol zoals vroeger, maar ik wil gewoon dat het ratelen stopt.

Groet,

Hoi Paul,

Tja, dan misschien de boel isoleren, de harde schijf is nou niet echt een onderdeel wat je zelf kunt repareren.
Weet je toevallig welk merk HDD het is, Seagate stond vroeger bekend als een lawaaige HDD fabrikant...

EDIT: Het zou ook kunnen dat de behuizing rond de harde schijf ietwat resoneert, misschien even de bevestigings schroefjes even aandraaien.

Laatst bewerkt:
Ik zou kijken naar de behuizing en de harde schijf, het is trouwens als ik het goed is een Seagate HDD.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan