harde schijf sata2 doet wel maar doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
eerste instantsie
ik heb schijffie gekocht van 750 gig de wd7500AAKS-00RBA0
leuk schijfffie tot mijn ondekking
in computerbeheer ziet ihj maar 698 gig van 750 mis dikke 50 gig zoveel verlies moet je toch niet op een schijf hebben
tot mijn ondekking zag ik nog wat vreemds
is dat als ik de schijf toe bedeel tot ntfs is dat een eenvoudige volume maar kan zijn ik kan hier geen primarie partie of uit gebreid van maken tot tot mijn verbazing zie ik ook nog eens dat het een dynamisch is ik krijg op de schijf ook nog eens een uitroep teken
ik heb contact op gezocht met de fabrikant helaas valt deze schijf buiten de granties
de heer heeft mijn wel een paar tools laten downloaden waar onder een diganosetool
deze to9ol geeft al aan dat een foutmelding met smart status staat een kruis bij fail
als ik een quick test doei krijg ik de volgende foutmelding
Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 04 (Unknown failed test element), Failure Checkpoint = 64 (SMART Attribute Test) SMART self-test did not complete on drive 2!
en het tooltje stop ook direcht met de test
wanneer ik de test extended test doei krijg ik de volgende foutmelding
current sector 1229326335of 1465149168
wanneer ik deze repair zegt hij dat hij dat gedaan heeft waneer ik naar de log file kijk
Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD7500AAKS-00RBA0
Unit Serial Number: WD-WCAPT0776188
Firmware Number: 30.04G30
Capacity: 750.16 GB
SMART Status: FAIL
Test Result: PASS
Test Time: 21:11:45, February 05, 2009
waneer ik de test over nieuw doe krijg ik de zelfde sector weer wanener ik kies om te canelen en in de log file kijk
Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD7500AAKS-00RBA0
Unit Serial Number: WD-WCAPT0776188
Firmware Number: 30.04G30
Capacity: 750.16 GB
SMART Status: FAIL
Test Result: FAIL
Test Error Code: 08-
Test Time: 21:13:06, February 05, 2009
en blijft weer op de zelfde sector hangen hier mee heb ik gebeld naar wdc weer de man gaf mijn advies om de schijf te splittten
waneer ik er een film op wil gooien 4,36 gig van een andere harde schijf duurt dit 9 min en loopt op naar de 16 min en blijft daar hangen of loopt netjes naar de 10min ik heb ook met een avi file van 700 mb geprobeerd deze duurt ongeveer 1 min soms dat stopt er mee
maakt niet uit op welke parties van die schijf

weet iemand een tool die hoog waarschijndelijk deze schijf met een andere tool kan fixen of ecu de badsector kan omzeilen want parties doen het gewoon echt niet

laat het mijn maar eens weten een eventuele stappen die ik mot doen anders verdwijnt deze schijf op koningen dag tegen de middag op mijn kraam

Laatst bewerkt:
Hoi !

@xtremegamer: dat tooltje heeft TS gebruikt, lijkt me !

""de heer heeft mijn wel een paar tools laten downloaden waar onder een diganosetool""

Greetz,

Harry.

Hallo

Een punt , spatie , of een komma gebruiken leest wel iets vlotter...

Zie echter niet in , waarom uw net aangekochte ?? harddisk niet onder garantie zou vallen ...

"ik heb contact op gezocht met de fabrikant helaas valt deze schijf buiten de granties"

Wat weet de "lokale" ?? verkoper u te vermelden ??

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan