Harde schijf stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0102

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Hallo,

ik had een probleem met mijn hardeschijf.

ik starte vanochtend me computer op en kreeg in beeld dat ik mijn hardeschijf moet vervangen & dat ik er snel een back-up van moest maken. ik snap hier dus helemaal niets van. dus keek in in het logboek van de computer, daar staat het volgende in:

Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vasteschijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt.

Wat moet ik nu doen? & tot hoelang kan ik mijn computer gebruiken? de schijf formateren of een nieuwe aanschafen & hoe onstaat dit probleem?

Kan iemand mij helpen..

Mvg

Julian Lijster

Het ziet er naar uit dat je computer constateert dat je harde schijf aan het overlijden is.

Maar z.s.m. een back-up van gegevens die je niet kwijt wilt en laat een disgnose programma draaien. Meestal kan je dat wel downloaden op de site van de fabrikant.

Hoe lang hij nog draait als hij inderdaad aan het overlijden is, is niet te voorspellen.

Beste helpers,

Ik heb een Packard Bell X1170 (geen aanrader)
Deze heb ik nieuw gekocht in januari, na 1 week Vista opnieuw geinstalleerd omdat ik hem niet meer opgestart kreeg.
In februari de harde schijf vervangen, omdat deze een tikkend geluid gaf.
Packard Bell gaf ook aan dat het wachten was op de update van Vista.

Met de nieuwe harde schijf en met de updates van Vista is het stiller geworden, alhoewel de ventilator af en toe staat te loeien, lijkt mij ook niet helemaal oke.
Momenteel is het tikken weer oudewets aanwezig, hij ratelt gewoon vreselijk snel, het rode lampje knippert ook continue, terwijl de computer aan staat en er geen software is opgestart, lijkt mij niet normaal.
Het hierboven genoemde programma heb ik geinstalleerd, maar die geeft niet echt problemen aan, er zitten 2 schijven in de computer, ik weet niet welke er tikt, maar je kan in de trial versie maar 1 schijf testen.
Zijn er nog andere programmas om te testen?
Of kan het nog iets anders zijn?

Hoi !

Op deze: http://www.ultimatebootcd.com/ bootable CD staan testprogramma's voor alle merken schijven.

Dus opstarten van deze CD, kiezen voor: harddisk-tools en de juiste uitkiezen.

Greetz,

Harry.

Heb ondertussen al wel Seatools eraf gehaald.
1 lange test heb ik niet af kunnen maken, had gewoon echt even de computer nodig en heb het momenteel een beetje druk.
Tevens heb ik gemerkt dat de computer vastloopt als hij de laatste updates van Vista wil installeren............... dus automatisch staat nu uit.

Wordt vervolgd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan