Tijs mijn dank is heel groot voor de gouden uitleg van jou en zo simpel.
Ik zal deze info bewaren alsof het een kilo goud is, dan hoef als het mij nog eens gebeurd niet weer een paar dagen te zoeken en dan hoef ik zeker niet windows 7 opnieuw te installeren.
Misschien kun jij mij alhoewel dit niet in dit forum thuishoort met het volgende helpen, ik heb deze vraag ook gesteld in Aankoop nieuw systeem/upgraden en daar heeft niemand mij echt kunnen helpen.
Ik heb een pc in elkaar gebouwd maar ik heb denk ik een klein probleempje en ik hoop dat iemand mij daar mee kunt helpen.
Alles loopt prima en hij is zo snel als de brandweer.
Als ik windows 7 heb geïnstalleerd is alles oké, dan zet ik de dvd met de drivers van het MOB erop dan werkt meteen de dvd brander niet meer, als ik de dvd met VGA drivers wil installeren.
In apparaat beheer is de naam van de dvd brander ook niet meer er staat dan alleen maar dvd-cd rom apparaat terwijl er voor de update van de drivers nog gewoon van de naam van de optische drive stond.
Ik heb dit nu even opgelost door eerst de VGA drivers te installeren en dan de MOB drivers, het werkt nu goed maar ik kan helaas nog geen gebruik maken van de dvd brander, deze gaat wel open en even brand er een lichtje dat weer uitgaat.
Ik heb ergens gelezen dat het misschien aan de ssd schijf update kan liggen, ik heb nl. als systeemschijf de Crucial mx100 240 gb in gebruik.
Hij geeft ook nog aan, “de Microsoft management console reageert niet” in apparaat beheer.
Ik heb ook de SSD ge-updatet maar het blijft nog altijd hetzelfde, zou deze soms defect zijn en ook met een andere windows 7 geïnstalleerd werkt het niet.
Ook heb ik een andere optische drive geprobeerd maar het probleem bleef hetzelfde.
Het probleempje is voorlopig opgelost.
De bios is nu up to date.
Ik heb de moederbord drivers een voor een geïnstalleerd en telkens gecontroleerd of de optische schijf nog werkte.
Alles drivers op een na die ook Lange Pier al aangaf dat deze problemen kon geven nl. de Rapid storage driver veroorzaakte het probleem.
Dus deze niet geïnstalleerd en nu werkt alles, ik moet alleen uitzoeken of ik de Rapid storage driver ergens voor nodig heb.
Mijn systeem is:
Cooler Master Midi Tower Case - Silencio 452 (No PSU) Mat Zwart
Asus ATX MB Intel S1151 - Z170 Pro Gaming
Intel Core i5-6500 S1151 Quad-Core Boxed Processor
Corsair Vengeance LPX DIMM DDR4 2133 CL13 - 8 GB (2 x 4 GB) Black
MSI VGA Nvidia GeForce - GTX 950 GAMING 2G PCI-E
Cooler Master GM Series Power Supply G550M - 550 Watt
Crucial MX100 - SSD - 240 GB SYSTEEM SCHIJF
Seagate Desktop HDD - 3.5i SATA III HDD, 1 TB
Sony Optiarc dvd brander AD-7241S