Harde schijf uit laptop verwijderen (acer aspire 1360)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spell66

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Ik heb een vraagje omtrent het verwijderen van een harde schijf uit een acer aspire 1360.

De laptop is gevallen en bij het opstarten krijg ik een blauw scherm met de code
"stop c0000221".

Daarom heb ik windows xp opnieuw proberen te installeren maar dan krijg ik bij de werkelijke installatie een foutmelding met 0000007b (en dan nog wat parameters)

Volgens mij is de harder schijf beschadigd. Daarom wil ik hem eruit halen en via een converter aansluiten op mijn gewone pc en kijken of ik data eraf kan halen en eventueel de harde schijf herstellen, echter ik heb alle schroefjes verwijderd, maar ik krijg de harde schijf niet gevonden.

Heeft iemand een idee hoe ik deze eruit krijg?

Bij voorbaat dank,

Groetjes,

Jeroen

Nope,

Er staat dat wanneer ik mijn harde schijf wil uitbreiden, ik contact op moet nemen met de dealer. Maar ja als hij hem eruitn kan krijgen, dan moet ik dat ook kunnen. Ik weet alleen niet waar ie zit.

Bij een andere laptop van een vriend van me kan ik hem er zo uithalen.

Ik heb al heel lang gekeken, maar hij begint er niet spontaan van op te lichten, dus dat werkt ook niet :rolleyes:

Hij zit toch achter een van de klepjes aan de onderkant, op het klepje staat een kleine afbeelding die duidelijk maakt dat er een harde schijf onder zit. Maak er anders eens een foto van.

Hier zijn plaatjes uit de handleiding. Ik heb geen digitale camera en een webcam geeft geen goed beeld.

Ik hoop dat iemand hier iets uit kan halen.

Bijlagen

• achter.jpg
    achter.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 185
  • linker.jpg
    linker.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 194
  • rechts.jpg
    rechts.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 139
  • onderkant.jpg
    onderkant.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 347
Wat staat erbij in de handleiding?(die lijntje bij je laatste foto verwijzen ergens naar) Achter 1 van die 2 rechthoekige klepjes zal de hardeschijf zitten lijkt me.

Op het laatste plaatje, van de onderkant, zie je twee klepjes. De onderste is voor je geheugen en de gene die er iets rechts boven zit voor je harde schijf.

op het ene klepje staat een tekentje. wacht effe, effe uitvergroten

het tekentje, het is niet superduidelijk, maar het is een gekarteld rechthoekje

Bijlagen

• tekentje.jpg
    tekentje.jpg
    2,9 KB · Weergaven: 243
Zou het geheugen kunnen zijn, maar wat is nou de moeite om beide klepjes eventjes open te schroeven. Vier schroefjes en je weet meer.:)

ik heb het klepje zonder het karteltje losgeschroeft en met de web cam gefotografeerd.

dit is de binnenkant van het andere klepje. daar zitten idd de geugenchips

Bijlagen

• binnenkant.jpg
    binnenkant.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 231
  • binnenkant linkerklepje.jpg
    binnenkant linkerklepje.jpg
    10,5 KB · Weergaven: 198
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat staat erbij in de handleiding?(die lijntje bij je laatste foto verwijzen ergens naar) Achter 1 van die 2 rechthoekige klepjes zal de hardeschijf zitten lijkt me.

Bij het lijntje op het klepje met het tekentje staat "geheugencompartiment".

alle harde schijven die ik ken hebben een metalen buitenkant, niet van printplaat. Er zit een klein printplaatje op en dat is de modem(met het oranje bliksemteken), op de andere staat "wireless bd"

Klopt met mijn eerder gegeven antwoord, op jou "tekentje vraag".:)

Ja! :cool: Alleen, hoe krijg ik die harde schijf er in godsnaam uit. Wie verzint zoiets!!

alle harde schijven die ik ken hebben een metalen buitenkant, niet van printplaat.
Dan heb je heel weinig hardeschijven gezien. Bij vrijwel elke hardeschijf is aan de onderzijde een printplaat te zien. Deze zit aan de buitenkant van de metalenbehuizing.

Je foto is te onduidelijk om het goed te zien. Bij veel laptops, kun je zo de hardeschijf eruit halen die achter een klepje zit.

:confused: Je hebt gelijk. ik heb hier nog een andere schijf liggen. ik zie idd een printplaat.

Misschien kun je hier meer mee

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 174
  • 2.jpg
    2.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 185
Dat "Witte gedeelte" is dat een soort insteek slot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan