Harde schijf van 160 GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wil graag een grote harde schijf van 160 GB aan gaan schaffen en nou vraag ik me af of die dan herkent wordt.
Ik heb windows XP proffessional, als besturingssysteem .
Processor is een AMD XP 2400+ en ik heb 512 mb DDR.
Mijn moeder bord is een Chaintech Apogee 7VJL ( 3 maanden oud) .
Wat denken jullie kan dat zonder problemen?

moet je ff checken of je bios wel 160gb kan hebben.. (staat misschien in moederbordboekje.. anders op internent op te zoeken met google) denk 't wel..

Gek genoeg is daar geen info over te vinden, want daar heb ik al naar gezocht.

Ookal heb je hem pas geleden gekocht, het moederbord is van een redelijk oud type. Het is natuurlijk altijd te proberen (ik denk dat het werkt) en als het niet gaat even je bios flashen en het probleem is opgelost.

Oud type ??????????
VIA KT333 chipset en ondersteund DDR 2700 en 333 FSB, noem je dat een oud type ?

Moet kunnen die schijf en anders met een tool van de schijffabrikant is hij zeker te gebruiken

succes

Het zou toch zonder problemen moeten kunnen ?
3 maanden geleden waren er toch ook al hele grote schijven ? Dat moet die moederbordfabrikant toch ook al weten?

Geplaatst door dutchsoulboy
Oud type ??????????
VIA KT333 chipset en ondersteund DDR 2700 en 333 FSB, noem je dat een oud type ?
de introductie van de KT333 was in januari 2002 dus ik noem het geen nieuw type....

Het zou toch zonder problemen moeten kunnen ?
3 maanden geleden waren er toch ook al hele grote schijven ? Dat moet die moederbordfabrikant toch ook al weten?
Ja. Maar als een moederbord al verpakt bij de pc-boer ligt gaat die hem echt niet uit de doos halen om de bios te flashen. Maar nogmaals, ik zou het erg vreemd vinden als het NIET zou werken. In januari 2002 waren er immers ook al grote schijven...

Okee, dat kan wel zo zijn, maar nu al liggen er spullen klaar die pas over 2 jaar in de handel komen !
Heb je daar al eens bij stil gestaan !!!!!!!
Als jij iets leest in de computerbladen, dan is het al oud nieuws hoor !

Maar om even bij de les te blijven. een VIA KT 333 chipset is dus NIEUW , en nu pas verschijnen de eerste 400 moederborden , naast de 2Nforce, en die zijn er net!
Jij gaat toch ook niet elke 2 maanden je mobo vervangen ???

Bovendien !!! 2002 , introductie hè ? Dat wil zeggen dat pas een driekwart jaar later tot een jaar de mensen heel voorzichtig overstappen, en dan ook nog niet eens massaal !
Weet je hoeveel mensen nog "ouwe troep" gebruiken ?
En dan heb ik het over 1 gigahertz processors en harde schijven kleiner dan 40 GB.
Ik durf te wedden dat 80 % het met nog veel minder moet doen !

Kom nou die Chaintech K7VJL is een heavy mobo voor op dit moment hoor !

tjonge jonge, jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Een KT333 is een heel goede chipset maar VIA heeft al een 333A, 400, 400A gelanceerd en de 600 komt eraan. Ik vind hem dan niet nieuw. Oud was een verkeerde woordkeuze.

Overigens heeft het ondersteunen van grote HD's niet direct iets met de chipset te maken, maar met de Bios. En uit eerdere ervaringen met chaintech plankjes heb ik geleerd dat ze aan de bios die bij testversies wordt gebruikt weinig tot niets veranderen en dat er later betere versies beschikbaar komen die je zelf kunt flashen.

Maar goed. Ik denk dat het gewoon werkt.

[EDIT] sterker nog, ik heb alles afgezocht naar flashes voor de 7vjl en behalve fixes voor problemen met USB poorten wordt er nergens gerept over maximale grootte van harde schijven. Het moet dus wel werken. [/EDIT]

Bovendien !!! 2002 , introductie hè ? Dat wil zeggen dat pas een driekwart jaar later tot een jaar de mensen heel voorzichtig overstappen, en dan ook nog niet eens massaal !
Weet je hoeveel mensen nog "ouwe troep" gebruiken ?
En dan heb ik het over 1 gigahertz processors en harde schijven kleiner dan 40 GB.
Ik durf te wedden dat 80 % het met nog veel minder moet doen !
Dat heeft er dus echt helemaal niets mee te maken.

Geplaatst door meelman
tjonge jonge, jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Een KT333 is een heel goede chipset maar VIA heeft al een 333A, 400, 400A gelanceerd en de 600 komt eraan. Ik vind hem dan niet nieuw. Oud was een verkeerde woordkeuze.

Overigens heeft het ondersteunen van grote HD's niet direct iets met de chipset te maken, maar met de Bios. En uit eerdere ervaringen met chaintech plankjes heb ik geleerd dat ze aan de bios die bij testversies wordt gebruikt weinig tot niets veranderen en dat er later betere versies beschikbaar komen die je zelf kunt flashen.

Maar goed. Ik denk dat het gewoon werkt.

[EDIT] sterker nog, ik heb alles afgezocht naar flashes voor de 7vjl en behalve fixes voor problemen met USB poorten wordt er nergens gerept over maximale grootte van harde schijven. Het moet dus wel werken. [/EDIT]
Heb je dat retailpakket van ze gezien ?
Dat had ik dus, en MET USB2 , en ik gebruik het in combinatie met mijn printer, daarom heb ik dat mobo aangeschaft !
Geen problemen dus met USB (2) !!!
En wat die ondersteuning van grote schijven.
Daar ging ik dus wel van uit toen ik dat bord aanschafte.
Lijkt me dan wel logisch dat het moet kunnen.
Kijk als je het nou hebt over PCChips mobo's of aanverwanten, dan kan ik het voorstellen dat het niet up to date is, maar een ( toen al ) USB2 bord, daar moet het toch al wel bij goed zijn.
Raar misschien van mij, maar ik heb het niet zo op een nieuw moederbord flashen , misschien dat je je daar iets bij voor kan stellen ?
Daarom stelde ik ook mijn vraag.

Komt nog bij dat dat bord van mij de golden award heeft gekregen op Tweakers !!
Daar ben ik dus vanuit gegaan, snap je!
En als het bagger zou zijn dan is Hardware.info, voor mij ook bagger, en koop ik dat blad dus nooit meer !!

Raar misschien van mij, maar ik heb het niet zo op een nieuw moederbord flashen , misschien dat je je daar iets bij voor kan stellen ?
Daarom stelde ik ook mijn vraag.
Het risico bij flashen is aanzienlijk, dus ik houd er ook niet van. Het USB probleem doet zich alleen voor bij winME

Het bord is helemaal niet bagger!

Gelukkig gebruiken niet veel mensen ME.
Ik snap niet dat er nog mensen zowiezo zijn die nog met ME werken, want je hoort er niets dan ellende over.
Als iets problemen geeft, dan geven veel mensen de schuld aan de hardware, maar vergeten dat het dus ook aan het besturingssysteem kan liggen.
Overigens wil ik je nog bedanken voor de moeite die je genomen hebt om info op te zoeken .
Dat waardeer ik zeker !

Als iets problemen geeft, dan geven veel mensen de schuld aan de hardware, maar vergeten dat het dus ook aan het besturingssysteem kan liggen.
En microsoft blijft alles netjes ontkennen :evil:

IIG veel succes met je nieuwe harde schijf :thumb:

Ik bepaal zelf wel wat ik goed vind, gebruik al jaren Me en het bevalt me prima. Hij gaat maanden langer mee dan XP en bij mij wil dat wat zeggen. Heb je je schijf al dutch?

groeten!

Geplaatst door meelman

En microsoft blijft alles netjes ontkennen :evil:

IIG veel succes met je nieuwe harde schijf :thumb:

Dank je !!
Over een week of 2 schaf ik hem aan.

Geplaatst door techie
Ik bepaal zelf wel wat ik goed vind, gebruik al jaren Me en het bevalt me prima. Hij gaat maanden langer mee dan XP en bij mij wil dat wat zeggen. Heb je je schijf al dutch?

groeten!

Nee nog niet maar over een week of 2.

Ik heb nu sinds sepember 2002 , Win XP , nog steeds de eerste installatie ( op deze pc dan) en het loopt nog best wel soepel, en ik doe erg veel met video, en dat vraagt toch wel wat van een systeem .
Het is dat ik 80 gb een beetje weinig ga vinden en dat ik daarom 160 gb wil, en dus alles opnieuw moet gaan installeren, maar nodig is het nog niet , qua besturingssysteem dan.
Overigens is 80 gb ook wel veel, maar het is nu eenmaal beter om je schijf zo leeg mogelijk te houden, vandaar dus .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan