harde schijf vastgelopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorothea

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
8
Heeft iemand een idee of een vastgelopen harde schijf nog te herstellen is? Als is het alleen maar de data, de schijf is vervangbaar, de foto's niet....
 
Hoi,

Wat voor besturingssysteem heb je? Waardoor is het gebeurd? Zijn er nog foutmeldigen?
Hoe is je pc vastgelopen?

Het zou handig zijn als je wat meer info gaf!
Wat heb je al geprobeerd om het te verhelpen?
 
alvast bedankt voor de antwoorden.
Het gaat om een Pleomax 400G, en vanmiddag heb ik nog data bekeken via AcerPC met Vista. Vanavond was mijn man op de pc, kreeg geen toegang op de HD en deze rook ook wat vreemd. Ook hoorde je hem niet meer draaien.
Stekker nagemeten, die is nog wel goed, dus het probleem zit echt in de HD. Hij draait dus niet meer.
Wel opengemaakt, maar kunnen niets zien wat kapot is. Oh ja, natuurlijk 2mnd geleden is garantie verlopen...

Zo genoeg info?
 
Laatst bewerkt:
Herkend het Bios de harde schijf nog wel?
Anders proberen om de hd in een andere pc als slave te hangen en zo kijken of je er bij kunt!
 
hoi chico, maar de hd draait niet, hoe zou de pc hem dan wel kunnen zien? we hebben spanning gemeten en die vinden we tot aan de hd. verder kunnen we niet meten.

oh ja, het is dus een externe hd, met eigen adapter en via usb kabel aan de pc aangesloten
 
Laatst bewerkt:
Da's geen onbelangrijk detail... :cool:
Er kan vanalles stuk gegaan zijn, maar met wat geluk is de drive nog in orde.

Hoe lang had je garantie trouwens?
Op sommige spullen heb je namelijk een wettelijk gegarandeerde garantieperiode, terwijl een verkoper daar soms onder gaat zitten met zijn garantie termijn.
Je kan dan alsnog vervanging of reparatie claimen als je daarvoor in aanmerking komt.
Ik weet niet of dit ook voor externe HD's geldt. Misschien weet iemand anders hier het fijne van.

Je kan de HD ook uitbouwen en direct aansluiten op een sata poort.
 
Da's geen onbelangrijk detail... :cool:
Er kan vanalles stuk gegaan zijn, maar met wat geluk is de drive nog in orde.

Hoe lang had je garantie trouwens?
Op sommige spullen heb je namelijk een wettelijk gegarandeerde garantieperiode, terwijl een verkoper daar soms onder gaat zitten met zijn garantie termijn.
Je kan dan alsnog vervanging of reparatie claimen als je daarvoor in aanmerking komt.
Ik weet niet of dit ook voor externe HD's geldt. Misschien weet iemand anders hier het fijne van.

Je kan de HD ook uitbouwen en direct aansluiten op een sata poort.


Dat van die extern wist ik idd ook niet.
Dan is dit misschien de manier.
Als dat niet lukt, ben ik bang dat je er zelf niet veel meer aan kunt doen. Als de gegevens echt belangrijk zijn, zou ik loonytunes advies opvolgen! Of andere experts ernaar laten kijken.
Succes.
 
ja garantie is maar bijzaak data weerhalen is belangrijker

wat ik zou doen kijken of schijf nog draait uithalen uit oude case
op pc (of andere case) aansluiten
met wat een beetje geluk werk ze nog, is data dat nog weg met defftige recovery programmas kan voor 95% weerhalen
dat was toch bij mij zo
 
Ja dat het een externe HD is, dit stond niet in de Topic vraag.
Dat is een nieuw gegeven.

In de behuizing van een externe HD zit de nodige elektronica die overleden kan zijn en de nodige stank kan produceren.
Hierbij hoeft de HD niet overleden te zijn.
 
allemaal bedankt voor de suggesties, we zullen er vanavond verder naar kijken, mijn man is nu werken...
Ik had gedacht, dat het wel duidelijk zou zijn, dat het een losse was, omdat ik het topic hier gemaakt had en niet bij >hardware>harddisk. Sorry dus voor de verwarring die ik gemaakt had.
Ik ben blij, dat jullie zo meedenken en ik hoop, dat we de foto's terugkunnen halen!
 
Ik wilde jullie nog even allemaal bedanken voor het meedenken. We hebben de schijf dus weer aan de praat gekregen, door hem in een pc te hangen. Waarschijnlijk was de voeding dus kapot. Ik ben zo blij, dat alle data er nog is! We hebben meteen de foto;s ook op dvd gebrand; voor de zekerheid!
Prettig weekend iedereen!
 
Gelukkig maar:thumb:

Blij dat het gelukt is!:D
Gr,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan