Harde schijf verdwenen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
199
Hallo allemaal,
heb de MD 96350 (met Vista-home) laptop ook aangeschaft van Aldi, ik wilde met Paragon Partion Manager Professional v.8.5 er een nieuwe partitie bijzetten, omdat ik Windows-Xp daarop wilde installeren.
Met partion-magic ging het niet, omdat die niet kan werken met Vista.
Midden in de installatie werd het scherm donker (toch hij zat aan het lichtnet) en nu blijkt er geen harde schijf meer in mijn laptop te zitten, er is geen schijf met partities aanwezig, wanneer ik Windows-Xp er opnieuw op wil installeren, dus ik kan geen partitie kiezen, omdat er geen schijf aanwezig is volgens XP..
Hoe krijg cq. met welk programma krijg ik hem weer zichtbaar???:eek:
mvg
Pierre
 
Mrmusic,
dat weet ik niet, maar wat houdt dat in???
Kun je een Sata-schijf niet terug halen??
Pierre
 
Ik heb nog eens in de bios gekeken.
Bij informatie wordt een HDD1 serial number WD-WXC807072087 aangegeven en bij advanced wordt de Cd-rom als IDE-primary master en de HDD bij de SATA port 1 aangegeven met WDC WD1600BEVS-OORSTO.
Misschien heb je daar iets aan !!
Pierre
 
Hier ben ik nogmaals.
Het heeft te maken met AHCI drivers heb ik gelezen, mijn bios kan ik niet instellen op IDE, wat soms ook mogelijk is,
Ik heb XP- AHCI drivers, alleen krijg ik ze niet in mijn laptop.:eek:
Ik wist van te voren niet, dat er verschil zat met de installatie van IDE en (S)ATA drivers, anders had ik wel afgewacht, omdat ik de laptop nu ook niet meer terug kan zetten naar de beginstand.
mvg
Pierre
 
Hoi !

Als het goed is heb je er een Vista-DVD bij gekregen (Windows Anytime Upgrade).

We hebben hier n.l. dezelfde laptop in gebruik.

Opstarten van die DVD, en kiezen voor repareren.

Lukt dat niet, dan opnieuw installeren over de vorige versie.

Greetz,

Harry.
 
Harry,
dank voor je reaktie.
Ik heb dat geprobeerd, echter er staat geen OS op, dus kan hij het niet repareren.
Er zal niets anders opzitten, dan alles opnieuw te installeren.:eek:
gr
Pierre
 
Hoi !

Dan direct partitioneren uiteraard !

Het is me trouwens een raadsel waarom je dat Paragon-tooltje gebruik: die functie zit in Vista-schijfbeheer ingebakken !

Greetz,

Harry.
 
Het is mij na veel hulp/onderzoek/navraag en moeite gelukt!!!:)
Deze MD-96350 werkt goed (maar langzaam) met Vista, alleen als je er Win-Xp bij wilt zetten, dan gaat het niet.:(
Er zit een (S)ATA harde schijf in en die drivers zitten niet op de XP-installatie cd-rom, je kunt ze ook niet via een usb-stick inbrengen via F6 bij het begin an de installatie.
De enige oplossing is de AHCI drivers met ISO-Builder in de XP-cd samen te voegen en de cd te branden.
De LAPTOP werkt sneller, stabieler en mooier met Win-XP-Prof.:love:
mfg
Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan