harde schijf verdwenen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

l veerman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Berichten
2
Goeiemorgen,

Ik heb vanmorgen windows 7 geïnstaleerd en nu blijkt dat er na de instalatie een harde schijf (E- Schijf )verdwenen/ niet zichtbaar meer is.

Windiws 7 staat gewoon op de de C schijf.

Wie weet de oplossing?

Groet L veerman
 
Probeer de stekker naar deze harde schijf eruit te halen en plaats deze na een minuut weer terug en kijk of hij hem dan wel herkent.
 
Wat stond er dan op E ?
Als Win7 draait verandert de schijfletter automatisch in C.
Voorbeeld:
Ik heb Win 7 op D geïnstalleerd en had toen XP op C staan,na installatie en start stond W7 als C te boek en XP op D,start ik XP op staat die weer op C en W7 op D.
Waarom 't nu zo werkt weet ik ff ook niet,hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!
 
Wat stond er dan op E ?
Als Win7 draait verandert de schijfletter automatisch in C.
Voorbeeld:
Ik heb Win 7 op D geïnstalleerd en had toen XP op C staan,na installatie en start stond W7 als C te boek en XP op D,start ik XP op staat die weer op C en W7 op D.
Waarom 't nu zo werkt weet ik ff ook niet,hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

De reden hiervan is omdat de eerste hardeschijf die opgestart wordt de naam C:/ toe gewesen krijgt, de volgende D:/ en zo door.
Als je bv een USB stick daarna aansluit dan krijgt die de naam E:/ etc.
 
Hoi !

@Mik ZJegger: dit kun je voorkomen door in jouw geval de Win 7 DVD vanuit Win XP op te starten, een partitie aan te wijzen en daarop te installeren.
Op die manier veranderen er geen driveletters, dit in tegensxtelling tot wanneer je opstart van de DVD.

@TS.: Rechtsklikken Computer - beheren - schijfbeheer.

Wordt daar de "verdwenen" HDD wel weergegeven ?

Greetz,

Harry.
 
Is de schijf verborgen? Zet de schijf op NTFS als het op Fat32 staat.
 
Is het mogelijk om zo,n " verborgen schijf "met partition magic terug te vinden?

Groet Wim
 
Hoi !

@Mik ZJegger: dit kun je voorkomen door in jouw geval de Win 7 DVD vanuit Win XP op te starten, een partitie aan te wijzen en daarop te installeren.
Op die manier veranderen er geen driveletters, dit in tegensxtelling tot wanneer je opstart van de DVD.

@TS.: Rechtsklikken Computer - beheren - schijfbeheer.

Wordt daar de "verdwenen" HDD wel weergegeven ?

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de tip Harry,ik laat 't nu voor wat 't is(heb Win 7 op 'n aparte HDD) maar 't is iets om er de volgende keer rekening mee te houden. :thumb:
 
probleem opgelost: de schijf had geen letter toegekend gekregen

nu dus wel via schijfbeheer.

toch bedankt allemaal voor de hulp

groet ,
l veerman
 
Hoi !

Zoals ik al zei.....

Graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan