Harde schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GodThatFailedNL

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Hallo,

Ik heb vandaag windows 7 op de pc van mijn vader geïnstalleerd en liep tegen een probleem aan.
2 harde schijven zijn verdwenen. Ik heb al rond gekeken op het internet maar kan geen oplossing vinden.

De schijven staan nog wel in de bios, maar ze staan niet bij schijfbeheer.
Ik heb een screenshot gemaakt van de melding die ik krijg wanneer ik windows opgestart heb. Deze melding is nieuw, en gaf hij voordat ik windows 7 geïnstalleerd had niet aan.

Ik hoop dat jullie hier misschien een oplossing voor mij hebben, want mijn vader is niet heel blij met mij nu hij een paar belangrijke bestanden is kwijtgeraakt. :p

Naamloos.jpg

Ok, al gecontroleerd in Schijfbeheer of er een Schijfletter is toegekend aan die schijven/partities? Of staan ze er helemaal niet in?

Ik denkt toch dat die tip hier ev. helpen kan ..... http://www.computeridee.nl/faqman/hardware/opslag/schijf-onbekend-niet-geinitialiseerd

Maar ook ben zeer zeker dat ''Knoppix'' programma 100% helpen kan, zichtbaar schijf is of niet als maar vast aangesloten is ! ( en programma absoluut gratis is ! :D ) hieronder een hele korte citaat over
en hier link ook http://www.knoppix.org/
Citaat :
Knoppix is ontworpen als test- diagnose- en reparatie-systeem voor vastgelopen pc-systemen. Je
kunt er bij voorbeeld. data mee redden van een windowssysteem dat niet meer wil starten, van een
enkele file naar floppy kopiëren tot een kloon van een hele Windowsschijf naar een gedeelde schijf
op het locale net, het Internet of op een USB-drive. Ook zijn er uitgebreide netwerktools aan boord.
Om virussen op te sporen in Windows-partities is Knoppix eveneens ideaal.
2. Ook kun je met Knoppix computer-workshops houden in een willekeurig lokaal met pc's zonder dat
de geïnstalleerde systemen gevaar lopen (ook dat was een van de originele doelstellingen.)

Op een ongecompliceerde en veilige manier kennismaken met de wereld van de vrije software:
Linux, desktops en duizenden programma'sdie op de CD/DVD zijn samengeperst.
4. Als je Windows het even niet meer doet kun met je Knoppix nog altijd mailen, chatten, surfen,
Word-bestanden lezen en schrijven en rekenbladen maken, muziek downloaden en beluisteren etc..
5. Ten slotte kun je je belastingformulier met Knoppix invullen. De belastingdienst ziet Linux en de
Mac sinds kort voor vol aan! enz..enz..
:D het is ook zo, .... dat ALS je die programma niet kent en op juiste manieren niet goed mee handelt dan lukt ook niets mee, en je moet wel goede PC kenner zijn ..mocht niet lukken die schijf dan in handen van een PC deskundige geven !
gedownloaden Knoppix gewoon op CD-of DVD branden als data en gelijk is die automatisch bootable ! :D alle mogelijke nodige maar onzichtbare data kan je mee reden !

Laatst bewerkt:
Jouw wijze vader heeft toch vast een backup van die bestanden...

:( Volgens mij hij heeft geen backup gemaakt ( zo staat boven ) ... maar in dit geval zelfs dat ook met Knoppix en die bovengenoemde verholpen kan worden ... :D

Laatst bewerkt:
Die ..... puntjes moet je lezen als grapje...
Wanneer leren mensen nu eens een backup maken.. is het forum meteen een stuk leger...
Van al mijn foto's bijv heb ik 3 kopieën, waarvan 1 buitenshuis.

Hij heeft er niks aan nu...
Of Knoppix voldoende bestand recovery programma's aan boord heefd weet ik niet uit mijn hoofd.... maar het forum staat vol met dat soort tips.
Kijk iig eerst of TheKnight's tip werkt en Knoppix kan je iig iets over de schijven vertellen en of ze benaderbaar zijn.
Als ze benaderbaar zijn vanuit Knoppix dan kun je de bestanden naar een USB stick copyen anders moet je een programma onder Windows installeren die ze wel vindt.
Ik heb goede ervaringen met GetDataBack (er is een trial) anderen met R-Studio (pas op beiden FAT32 en NTFS versies beschikbaar). En zo zijn er nog meer...
GetDataBack kan van een raw schijf alles af halen.
Maar volg de tips een voor een op en maak een image van je probleem schijf... (is wel beter).

;) Ik weet alleen maar dat ze knoppix bij zeer veel PC service's gebruiken :D maar als jij zei dat jouw manier beter is dan is dat oke :thumb: ik gaf slechts een mijn mening welke volgens mij wel nuttig kan zijn :D

Bij schijfbeheer staat alleen mijn C: schijf, verder staat er niks. (zie screen)
Ik ga de suggesties proberen.
En nee, er zijn geen back ups gemaakt. Is inderdaad misschien handig voor 'm om te doen.

Maar het gaat mijzelf niet zozeer om wat er op de schijven staat, het is gewoon heel raar dat na de installatie van windows twee harde schijven spontaan verdwenen zijn. De bestanden die er op staan zijn in principe wel te vervangen, al gaat daar héél veel tijd inzitten.

Naamloos2.jpg

Die manier om data te reden wat andre@home vertelde ken ik niet en bovendien met trial's versies heb je volgens mij ook niet veel zoals bij origin. versies, en ook volledig gratis als ze zijn ..
ben zeker ALS jij wel per-se jouw data reden wil ( ? :( ) dat je via Knoppix in paar klikken ( 3/of 4 ! ) reden kan,
maar in dit geval inderdaad jij knoppix moet wel (-> ! ) kennen :( .
==========
Heb jij XP ?? ...ochh daar weet ik niet echt veel van, volgens mij XP is niet meer sinds kort bruikbaar meer en krijgt helemaal geen ondersteuning meer ...

Laatst bewerkt:
Trials zijn ervoor om te kijken of je uberhaupt data terug vindt...
Maar hij heeft alle data nog ... alleen
De bestanden die er op staan zijn in principe wel te vervangen, al gaat daar héél veel tijd inzitten
Dus je zou toch nog met recovery programma's aan de slag gaan, op Knoppix als ze daar op staan... en anders tools die in het forum genoemd zijn.
Heb je een andere pc in de buurt? Hang een van die probleem schijven daar eens in en kijk of ie dan wel herkend wordt.. ja.. dan ligt het aan jouw pc..
Je zou nog een bios reset van je pc kunnen doen eerst. Zet daarna de pc even helemaal uit en dan pas weer aan. Je weet maar nooit...

Jongens wel bij de les blijven, aan offtopic berichten heeft de topicstarter niets.
Topic opgeschoond.

Bedankt voor alle berichten. Heb wat testen gedaan en het probleem is opgelost.
De hardware was te oud voor W7.
Vista geïnstalleerd en alles is weer goed.

Nogmaals dank voor alle berichten.

Das wel erg oud dan? Wat voor schijven geeft Vista nu aan? Nog niet eerder gehoord/gelezen.

Het zijn inderdaad oude schijven, nooit vervangen omdat ze altijd goed gewerkt hebben.
En nu heb ik gewoon weer C: D: en E:

Had er zelf wel eens iets over gelezen dacht ik, maar nooit gedacht dat dat het probleem was.

Maar welk merk en type.. das wel handig op dit forum om dat te weten (voor anderen.. je weet het immers zelf nu wel, maar wij niet....... ik geloof dat het in het begin dat ook jouw probleem was...

Niet alleen op dit forum komt het voor dat de poster een probleem heeft en aan het einde van de vraag ineens de oplossing gevonden heeft.Maar zelden krijg je te horen hoe het afloopt.Heel vervelend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan