harde schijf vervangen door nieuwe met w7 maar gerak niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arman84

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2016
Hallo iedereen,

Ik heb de harde schijf van mijn laptop op een oudere laptop gezet met gevolg dat die niet verder gaat dan Services starten...
Dan komt er een foutmelding "de configuratie van het systeem kon niet voltooid. U kunt proberen de configuratie opnieuw te starten door computer opnieuw te starten."
Opnieuw starten helpt niet, krijg hetzelfde fout.
In de bios wordt hij herkend
Er staat W7 op de schijf
De laptop is Dell inspiron 1520
HDD is 500gb 5400rpm sata 3.0gb/s
Volgens specs van schijf is deze compatiebel...

De vraag is... Wat kan het zijn? Wat moet ik nakijken? bios? ...??

bedankt voor hulp!!!

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Ik heb de harde schijf van mijn laptop op een oudere laptop gezet met gevolg dat die niet verder gaat dan Services starten...
Je kunt niet zomaar ongestraft een HDD met besturingssysteem van de ene laptop in een andere plaatsen.
Er is sowieso verschil in hardware tussen de laptops en de configuratie van je vorige laptop is daar op aangepast.
Wat is het merk/type van je vorige laptop?

Als ik je goed begrijp dan heb je een schijf, waarop nog een Windowsinstallatie stond / staat, in een andere machine gestopt en er vervolgens mee geprobeerd te booten? Dat gaat 'm niet worden. Je zal die schijf eerst op een andere machine moeten formatteren óf als 2e schijf in de nieuwe machine moeten hangen, maar nimmer als bootschijf.

Vergelijk het maar met de boordcomputer van een Opel Astra die je in een VW Golf hangt. Die Golf zal wellicht nooit meer willen starten, laat staan dat de systeeminformatie uitgelezen kan worden.

het komt van een ACER Aspire 5741

Boeit niet, het gaat om het principe : je kunt de (boord)computer van een Opel Astra niet monteren in een Volkswagen Golf, ook niet in een Opel Corsa en mogelijk zelfs niet in een identieke Astra (vanwege diefstal / softwarematige beveiligingen)

wat moet er dan gebeuren om die aan de praat te krijgen?

Dat kon je lezen in de laatste regel van berichtje 3.

Laatst bewerkt:
Thanks,
kan ik hem bv booten met een cdrom met Wxp en de schijf formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan