ik heb in mijn pc twee harde schijven
op de eerste schijf staat het besturings systeem, deze schijf heeft 4 partities
de tweede schijf is onderverdeeld in 2 partities
op beide partities staan file die je normaal gesproken met de verkenner kunt zien, maar ook mappen (system volume information en found.000)
nu wil ik de tweede harde schijf vervangen
hiervoor wil ik het volgende doen
de nieuwe schijf (komt van andere pc van mij) er op zetten door even de cd rom te ontkoppelen en hierop de nieuw schijf er op te zetten
met true image een image maken van beide partities van de tweede harde schijf
de images met true image op de nieuwe harde schijf zetten
daarna tweede harde schijf er uit halen en vervangen door de nieuwe schijf en de cd rom weer terug zetten
ik maak een image zodat ik zeker weet dat alle bestanden en file die op de aoude schijf terugkomen in de nieuwe schijf
nu is mijn vraag
doe ik dit allemaal goed?
hoe zit het met de toekenning van de harde schijf letter doe windows dit automatisch straks?
op de eerste schijf staat het besturings systeem, deze schijf heeft 4 partities
de tweede schijf is onderverdeeld in 2 partities
op beide partities staan file die je normaal gesproken met de verkenner kunt zien, maar ook mappen (system volume information en found.000)
nu wil ik de tweede harde schijf vervangen
hiervoor wil ik het volgende doen
de nieuwe schijf (komt van andere pc van mij) er op zetten door even de cd rom te ontkoppelen en hierop de nieuw schijf er op te zetten
met true image een image maken van beide partities van de tweede harde schijf
de images met true image op de nieuwe harde schijf zetten
daarna tweede harde schijf er uit halen en vervangen door de nieuwe schijf en de cd rom weer terug zetten
ik maak een image zodat ik zeker weet dat alle bestanden en file die op de aoude schijf terugkomen in de nieuwe schijf
nu is mijn vraag
doe ik dit allemaal goed?
hoe zit het met de toekenning van de harde schijf letter doe windows dit automatisch straks?