harde schijf vervanger door nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

astine

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
30
hallo,

mijn harde schijf is kapot en nu ben ik van plan een nieuwe harde schijf te kopen.
mijn vraag is: kun je een harde schijf zomaar vervangen door een nieuwe harde schijf?
en moet je er dan wel allemaal software op installeren via de windows cd rom ofzo?

bvd
 
Een harde schijf vervangen betekent dat je alles opnieuw moet installeren. Je bestanden kun je terugzetten als je er een backup van hebt.
 
ik hoef niks te bewaren... dus ik zou zomaar een nieuwe kunnen kopen en die erin zetten?
 
Of je zonder meer elke harde schijf kunt plaatsen weet ik niet.
Maar als je de gegevens van de pc meeneemt naar een goede pc winkel kunnen die je vast adviseren over de mogelijkheden.
 
Je moet vooral rekening houden met de aansluiting, er zijn er namelijk 2:
IDE: de aansluiting met de brede platte kabel (bovenste op foto)
Sata: de aansluiting met het kleine kabeltje (onderste op foto)
sata-ide_lg.jpg


Maar als je gewoon de defecte schijf meeneemt naar een pc shop, zien ze daar ook wel welke aansluiting de oude schijf heeft.
 
tsja, als je het zelf wilt vervangen, eerst dus goed kijken naar de aansluiting, en zorgen dat je nieuwe harde schijf hetzelfde is.

Als op je oude harde schijf programma's (en Windows) staat, kun je het beste een backup maken van welke programma's je straks ook wilt hebben.
Het vervangen is opzich niet zo moeilijk; kabels los, schroefjes los, oude eruit, nieuwe erin, schroefjes vast, kabels vast en klaar.
En dan gelijk beginnen met installeren ;)
Als het niet de schijf met windows is, hoef je eigenlijk alleen de data te backuppen, dan is het vervangen, en aanzetten; windows ratelt even wat, en hij doet het (let wel ff op de jumpers)

Je kunt het zelf doen, of laten doen door een winkel, net wat je wilt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan