Harde schijf vervanging?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deniz84

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo, ik heb een harde schijf in mijn laptop zitten.
Maar ik krijg echt de ene na de andere fout bij het opstarten.
Nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd, wil hij nieteens meer starten.
Ik heb alles geprobeerd, alle hulp gehad etc, maar hij is gewoon niet meer aan de praat te krijgen.

Ik weet dat het geen kapotte harde schijf hoeft te zijn, maar ik heb altijd al een grotere harde schijf willen hebben.
Ik heb al op mycom.nl gekeken en heb al genoeg gevonden.
Ik vroeg me af, is deze zo te vervangen? En zo ja, start ik dan helemaal leeg zonder de problemen?
Ik bedoel eigenlijk, zitten de opstart problemen om in windows te komen op de harde schijf of op de laptop zelf?

En moet ik verder nog ergens op letten bij de aanschaf?

Bedankt!!

erop letten dat het een laopt harddisk is...dus maten moeten goed zijn.
zorgen dat de opstart volgorde in de bios goed staat.
je moet namelijk formatteren dus vanaf cd

eerst zeker weten of de harde schijf de oorzaak is, anders blijf je met de problemen zitten
Kijk eens met chkdsk, of met de ultimate boot cd, of een hardiskstool van de fabrikant. Drive fitnesstest van Hitachi werkt ook voor andere schijven en kun je hier downloaden
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
(Wel even zoeken op de warrige site)
Schijf vervangen wordt vast wel gratis gedaan als je een nieuwe koopt en de laptop meeneemt.
Let ook even op, of je een herstel cd hebt of de orginele versie windows.
Mogelijk staat je os als image op de harde schijf. Wanneer je dan een nieuwe schijf installeert moet je een nieuwe licentie kopen.

Laatst bewerkt:
ik doe nu chkdisk :D

en ik heb de officiele cd thuis :cool:

Laatst bewerkt:
mooi dat je de cd hebt.
checkdisk staat op de bootable diskettes van oa, win 98, maar is niet geschikt voor ntfs schijven.
Vandaar dat ik oa dat programmaatje van hitachi noemde. Dat is op een bootable diskette te zetten en test dan de schijf, zonder dat er windows nodig is.
Als je alleen de kapotte laptop hebt, kun je dat misschien even bij een kennis downloaden.

Laatst bewerkt:
CHKDSK gedaan:

hij geeft een aantal zinnen als:

error detected in index $130 for file 2314

Iemand een idee hoe ik dit ga oplosse?

ws is de schijf gewoon kapot.
helamaal zeker is dat niet, daarom zou je nog met eerder genoemde programmaatje kunnen kijken.
Ik zelf zou de laptop onder de arm nemen en naar pc winkel in de buurt gaan die me het beste bevalt om er een nieuwe schijf in te laten zetten (je wilde toch al een grotere)
Daarne alles weer opnieuw installeren en de vingers gekruist houden

Vandaag naar de mycom geweest, en hun denken dat het m'n harde schijf en/of het geheugen is.
Maar ze wisten me ook te vertellen dat ik nog steeds garantie had, wat ik niet wist.

Dus nu maken ze het voor me :D

Allemaal nog bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Kijk, dat zijn nou weerde leuke dingen van het leven.
succes met je gerepareerde laptop straks
Groeten Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan