Harde schijf verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké.... maar in die andere vraag zei marsmannetje dat ik wat drivers van mijn oude pc moest deinstalleren??

(Bedankt voor de snelle reactie!)
 
maar het komt erop neer dat ik mijn harde schijf in een andere pc wil stoppen omdat ie beter is... nu vroeg ik mij af of ik daarvoor ook drivers nodig had?
Of staan er standaard op een XP PRO cd al een paar drivers?
 
Dat hangt er vanaf of het een sata of ide schijf betreft. Bij SATA zou het zomaar kunnen dat je drivers nodig hebt, voor IDE heb je geen drivers nodig.
 
maar het komt erop neer dat ik mijn harde schijf in een andere pc wil stoppen omdat ie beter is... nu vroeg ik mij af of ik daarvoor ook drivers nodig had?
Of staan er standaard op een XP PRO cd al een paar drivers?

Ga naar de website van de leverancier van het moederbord en daar vind je de drivers voor XP prof. Die moet je downloaden en installeren nadat XP prof geinstalleerd is. Als je aparte kaarten hebt voor schermaansturing en/of geluid dan moet je daar hetzelfde voor doen.
 
srry ik was vergeten te quoten....
maar ik bedoelde SATA of ide

Dat zie je aan de soort stekker/aansluiting.
PATA/IDE heeft een platte brede kabel voor de data en een witte stekker met 4 draden (geel-zwart-zwart-rood) voor de stroom
SATA heeft een dunne kabel voor de data en een dunne kabel voor de stroom. De kabels zijn meestal rood of zwart.
 
ik heb een brede platte rode stekker en een brede platten stekker met 4 draadjes.... rood, zwart (2x) en geel.... Volgens mij dan SATA???
 
Ik heb iig niet zo'n brede grijze stekker in m'n harde schijf zitten.... Ik denk toch maar SATA:)
Stekker is precies hetzelfde alleen andere kleuren
 
moederbord weet ik al en ik heb een onboard videokaart... moet je daar ook drivers voor...?

Maar bij een SATA deed ie dat toch automatisch?
 
moederbord weet ik al en ik heb een onboard videokaart... moet je daar ook drivers voor...?

Maar bij een SATA deed ie dat toch automatisch?

Dan kan je bij de leverancier van het moederbord zowel de drivers voor het moederbord (de chipset) en de videokaart downloaden. Vaak moet je ook nog de driver voor de ethernet chipset en soms ook het geluid downloaden. Sommige leveranciers hebben een alles-in-een download waar al die zaken in één zitten. Als je naar de website van de levernacier gaat zie je het van zelf wel.
 
Maar het belangrijkste wat ik ff wil weten is dat als ik XP PRO installeer de pc het dan ook doet... en of ik daarna de drivers kan installeren.
Desnoods via de usb?? kan dat
 
Maar het belangrijkste wat ik ff wil weten is dat als ik XP PRO installeer de pc het dan ook doet... en of ik daarna de drivers kan installeren.
Desnoods via de usb?? kan dat

Klopt. Je krijgt so-wie-so met XP prof de boel aan de praat, alleen zal XP voor een aantal zaken een basis driver installeren en dat zorgt er voor dat je PC , met name het scherm, erg traag werkt zolang je de specifieke drivers van de leverancier niet geladen hebt. Maar het werkt wel. Er is één maar: de LAN en/of WAN-connectie zal in de meeste gevallen pas werken als je daar de juiste drivers voor hebt geïnstalleerd. je moet dus wel al over die drivers beschikken of gedownload hebben via een andere werkende PC met internet.
 
welke drivers moet ik allemaal hebben dan (iig) om alles goed te laten werken???
DAn probber ik het ze;f wel op te zoeken:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan