harde schijf vol hoe kan ik vrije ruimte maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
ik krijg bericht dat mijn c schijf vol zit maar dat kan onmogelijk zijn nu heb ik gekeken en zelfs een paar programas verwijderd van de programma file maar er kom geen mb vrij op de harde schijf wat nu ?
hoe kan ik plaats maken?
 
Hoi..

Vertel eens hoe u weet dat het onmogelijk zou zijn??
Hoe groot is de schijf en hoeveel is er in gebruik?

laat ook ccleaner eens zijn gang gaan.
klikkerderklik

omdat het allemaal heel raar is nog niet eens een uur geleden heb ik de boodschap gekregen dat me harde schijf vol zat,
na het gecheckt te hebben was er nog genoeg vrije ruimte.
een half uur later bekijk ik het opnieuw na nogmaals een bericht gekregen te hebben en het is compleet vol (blauw)
nu heb ik een paar programas gewist maar het geeft nog altijd aan dat het vol is heb ccleaner gebruikt en het heeft nu 1 GO verwijderd.
maar ik wil nog meer verwijderen hoe doe ik dat het best gewoon programmas verwijderen die ik op me pc heb staan?
en hoe kan ik de geheugen van me pc verhogen want zoveel programmas heb ik er niet op staan en de meeste heb ik ook echt nodig
alvast bedankt
 
Hoi..

Hoe groot is de schijf en hoeveel is er in gebruik?

l

:rolleyes::rolleyes:

En je kunt alleen maar ruimte vrijmaken door "dingen"te verwijderen.Wellicht is je schijf gewoon niet groot genoeg.Ook wordt er rekening gehouden met prullenbak en herstelpunten.(ook die kan je verwijderen met behoudt van de laatste)
 
Laatst bewerkt:
:rolleyes::rolleyes:

En je kunt alleen maar ruimte vrijmaken door "dingen"te verwijderen.Wellicht is je schijf gewoon niet groot genoeg.Ook wordt er rekening gehouden met prullenbak en herstelpunten.(ook die kan je verwijderen met behoudt van de laatste)

40 GO
heb ik op me harde schijf kennelijk niet genoeg 1 van de dosiers in de c schijf heeft 31 go erin de dossier heet documententen en settings erin staan twee dosiers van Admin en twee dossiers van all users als ik alles weg veeg denk je dat het me dan plaats geeft in de harde schijf?
ik heb al al me fotos en video's op me usb stick gezet dus iets persoonlijks zal wel niet verwijderd worden maar ik heb geen windows cd meer
dus zolang ik geen windows dosier verwijder blijft die er normaal gezien toch op?
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je wegveegt geeft ruimte alleen kan ik op afstand niet beoordelen wat er allemaal instaat.Maar daar moet je verder niet aankomen.
Maar dit probleem ga je blijven houden.Op den duur loopt weer vol.Tel van die 40 gb nog standaard 10% vanaf voor je prullenbak.blijft allemaal krapjes.een schijf erbij een optie?

Herstelpunten verwijderen.
klikkerderklik
 
Alles wat je wegveegt geeft ruimte alleen kan ik op afstand niet beoordelen wat er allemaal instaat.Maar daar moet je verder niet aankomen.
Maar dit probleem ga je blijven houden.Op den duur loopt weer vol.Tel van die 40 gb nog standaard 10% vanaf voor je prullenbak.blijft allemaal krapjes.een schijf erbij een optie?

Herstelpunten verwijderen.
klikkerderklik
wat bedoel je met een schijf erbij ?
kopen?
zo ja welke is het beste
heb trouwens herstelpunten verwijderen gedaan niks gebeurd nog steeds hetzelfde
 
Laatst bewerkt:
moet ik eerst meer gegevens van de pc hebben.Maar gezien de grote van je huidige schat ik zo in dat daar een wat oudere ide schijf inzit.En die pak je al voor een eurootje of 10 van marktplaats.
 
moet ik eerst meer gegevens van de pc hebben.Maar gezien de grote van je huidige schat ik zo in dat daar een wat oudere ide schijf inzit.En die pak je al voor een eurootje of 10 van marktplaats.
kan ik geen geheugen of zo seperaat kopen en dan aan me pc aansluiten zonder de huidige te verwijderen?
ik ken me niet goed uit met computers dus als het niet mogelijk is niet uit lachen:p
 
Je hoeft dan de oude schijf niet te verwijderen maar er 1 bijplaatsen.Of een externe schijf...maar dat wordt duurder.
 
Je hoeft dan de oude schijf niet te verwijderen maar er 1 bijplaatsen.Of een externe schijf...maar dat wordt duurder.
moet het dan dezelfde merk zijn als die wat je in je computer hebt of mag dat een eenwelke merk dan ook zijn
want ik zie een toschiba externa harde schijf voor 55 euro 750 gb is dat goed en groot gnoeg?
 
Welk merk jij het leukste vind....Oftewel: neen is niet merk gebonden.
Je kan dan je oude schijf opschonen(wat dat blijft dan wel nodig) en de tweede schijf gaan gebruiken voor al je overige data.


EDIT: zie nu je toevoeg over je externe schijf:groot genoeg??tel zelf maar uit hoeveel x die groter is als wat je nu hebt.

Maare eerst nog even de specs van je pc.Ik kan nu niet beoordelen over die schijf want je geeft niet aan of het een usb of 1 met sata aansluiting is etc.
 
Laatst bewerkt:
Welk merk jij het leukste vind....Oftewel: neen is niet merk gebonden.
Je kan dan je oude schijf opschonen(wat dat blijft dan wel nodig) en de tweede schijf gaan gebruiken voor al je overige data.
wat bedoel je met opschonene?
want ik heb alleen programmas gedownload of er op staan die ik echt nodig heb de rest heb ik allemaal al verwijderd
 
Voor een OS(xp/vista)zou je maximaal 15-20gb kwijt moeten zijn.Er staat dus nog meer op die schijf aan data/prgrams wat wellicht niet nodig zou zijn dat het daarop staat.
Ik zit bijv nu met xp en 14gb gebruik

De door jou aangegeven schijf is voor jou gebruik niks mis mee.
 
Voor een OS(xp/vista)zou je maximaal 15-20gb kwijt moeten zijn.Er staat dus nog meer op die schijf aan data/prgrams wat wellicht niet nodig zou zijn dat het daarop staat.
Ik zit bijv nu met xp en 14gb gebruik

De door jou aangegeven schijf is voor jou gebruik niks mis mee.
en als ik nou de externe harde schijf koop en alle programas die ik op c schijf heb dus de dvd maker bv dan is als ik het goed begrijp de c schijf wat leger
maar kan ik de dvd maker bv dan gewoon gebruiken met me pc?
sorry als het een domme vraag is zoals ik zei ken me niet echt zo uit
 
ik heb iets heel raars ontdekt ik heb net gezegd dat me geheugen vol zat en dat er een dossier staat waar 31 gb in staat en of ik die kon wissen je zei het best niet nou heb ik er door gekeken en precies die dossier gevonden waar zoveel geheugen in stond(Mijn Dossier)
daar zat precies 1 film in het was een film die ik gedownload had en bekeken heb vlak voordat de geheugen vol raakte (SALT) zodra ik die film gewist heb is er opeens maar 5 gb vol van me geheugen en de rest leeg hoe kan dit?
1 film van 750 mb die de gehele geheugen vult?
 
Is dat niet de uitgepakte film???

Ik denk toch zelf nog btw dat het (bij)plaatsen van een andere schijf een goede oplossing is voor je.Evt met een nieuwe instal van je OS.Eens even schoon beginnen heet dat en dat is zo op zijn tijd ook wel eens nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ja!!!Ronnie1!
Dat is hem!!

Dacht je nou dat ik er vannacht en vanmorgen op kom komen hoe die ookal weer heette!!!??

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan