Harde schijf voor back-up: denk even mee svp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb twee harde schijven in m'n pc: een van 40 en een van 20GB. Nou leek het me handig om een derde te kopen, als backupschijf, die ik buiten de pc bewaar (met het oog op inbraak b.v.: computer gestolen, backup ook weg).
[NB Ik weet dat er externe HD's zijn, maar die vind ik veel te duur.]
Voorlopig heb ik geen tijd om mijn C-schijf te verwijderen en opnieuw alles te installeren, dus ik wil de C-schijf backuppen naar de nieuwe harde schijf (door die tijdelijk in te bouwen op de plaats van de D-schijf),
en de D-schijf wil ik backuppen door de C-schijf tijdelijk te vervangen door de nieuwe backupschijf en dan van D naar nieuwe C te schrijven. Daar moet dan wel een besturingssysteem op uiteraard.

Is dit een goed plan? En kom ik dan niet in de problemen als de C-schijf en de nieuwe backupschijf, beide met besturingssysteem, (tijdelijk) tegelijk ingebouwd zitten?

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

Lijkt me wel een goed plan. En als er op de c en op de d schijf een besturings systeem staat maakt dat niet uit want je boot automatisch van je c schijf en als dat niet zo is dan krijg je een keuze menu en dan kan je 1 van de 2 besturingssystemen kiezen (zeg ik het goed of zeg ik iets dat niet kan)

Greetz

Rubie (The Sysop)

Waarom maak je geen back-up met Ghost,en brand je deze op een cd!
Is veel goedkoper en werkt ook.

Lijkt me niet dat deze schijf helemaal vol zit? Aangezien het besturingsysteem op deze schijf staat.. ;) Zo'n ghost bestand wordt iig sterk gecompressed hoor! :)

Dit deel van je vraag snap ik niet.:o

Geplaatst door ingmar
Is dit een goed plan? En kom ik dan niet in de problemen als de C-schijf en de nieuwe backupschijf, beide met besturingssysteem, (tijdelijk) tegelijk ingebouwd zitten?

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

Je kan er een schijf naast zetten mits je nog een IDE kanaal over hebt, al vind ik een apparte schijf voor backups wat overdreven.
Gewoon op cd-r branden is mooiste optie imo, na de mogelijkheid tot apparte backup-partitie, maar da wil je niet ivm de crimineeltjes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan