harde schijf weg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn computer zat vast, deed niets meer, alleen nog maar uit, daarna opnieuw aangezet, toen begon Norton met schijfcontrole van D, opnieuw vastgelopen, weer uitgezet en aan, nu zie ik schijf D helemaal niet meer, dat is wel de grootste schijf, waar bijna alles opstaat, ook Microsoft Outlook, ik kan dus geen email meer ontvangen, maar ook bijna alle andere programma's, dus er werkt bijna niets meer !!:mad: Ook met het configuratiescherm en apparaatbeheer blijft D onzichtbaar, wat nu ?

heb je xp probeer eens een systeemherstel naar een datum toen er nog niks aan de hand was.

harde schijf weg

Geplaatst door maikel9
heb je xp probeer eens een systeemherstel naar een datum toen er nog niks aan de hand was.

Ik heb windows 98

harde schijf weg

Geplaatst door Tanja1968
Kijk eens in het Bios of daar de D schijf wel bij staat?

ik heb geen idee hoe ik in de BIOS kan kijken

Meestal kom je in het Bios door direct na het aanzetten van de pc de "del" toets in te drukken.

Vaak staat er ook een optie HDD detectie bij. Die kan je schijven opnieuw zoeken.

Wat geeft apparaatbeheer aan?
(deze computer>eigenschappen>apparaatbeheer)

harde schijf weg

Bij apparaatbeheer zie ik alleen C, D is nergens te zien

harde schijf verdwenen

Ik heb er inmiddels een andere computer naastgezet, daarmee kan ik deze berichten online verzenden en lezen.
Ik krijg de mededeling dat:
Het station of de netwerkverbinding waar de snelkoppeling Norton Disk Doctor.ink verwijst is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of dat de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer her opnieuw.
Het gaat toch alleen om disk D, geen Netwerk.
Ik heb op een gegeven moment wel een keer BIOS gezien,
daar was alleen C, en HDD detectie zag ik niet.

karde schijf verdwenen

dit verschijnt als ik de computer opnieuw opstart

Kan een apparaatbestand niet vinden. De bestand is mogelijk vereist om Windows of een Windows-toepassing uit te voeren.
Het register van Windows of System.ini verwijst naar dit apparaatbestand, maar het bestaat niet meer.
Als u dit bestand opzettelijk hebt verwijderd, dient u ..
d:\program~1\norton~1\norton~2\savrtpel.vxd
druk op een toets om door te gaan.

d:\program~1\norton~1\norton~2\savrt.vxd

Welk bestandssysteem heeft elke schijf? FAT16? FAT32? NTFS? en hoe groot is je harde schijf totaal?

harde schijf weg

Mijn D schijf heeft Bestandssysteem FAT 32 en is 20 GB groot

Als haast niets het meer doet zou ik je toch een Format aanraden, en daarna een nieuwe start te maken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan