goldvinger
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 nov 2004
Hallo,
Ik heb een pc met windows xp pro (legaal) erop.
Ook zit er een harde schijf erin (sata) van 160 gig.
nu was echter mijn moederbord kapot gegaan.
Ik heb een nieuwe moederbord eringezet.
Toen ik weer XP wou instaleren zag hij echter niet mijn harde schijf.
Ik heb toen een oude harde schijf (8GIG met ouderwetse aansluiting) erbij gezet.
Toen zag hij alleen maar die bijgezette schijf van 8gig.
na xp geinstaleerd te hebben zag ik nog steeds niet mijn harde schijf van 160 gig.
Toen heb ik de cd van mijn moederbord erbij gepakt en daar stond een driver op voor een sata aansluiting. Na deze geinstaleerd te hebben kwam mijn harde schijf van 160 gig weer te voorschijn.
Echter ik wil weer af van die oude harde schijf, dus ik dacht ik instaleer xp gewoon weer opnieuw. Mooi niet dus, want me harde schijf van 160gig was weer verdwenen waardoor ik alleen weer de keus had om xp te instaleren op die oude (8gig) harde schijf.
Maar ik wil zo graag xp op die 160gig schijf hebben.
Hoe zorg ik ervoor om die harde schijf (sata) herkenbaar te maken tijdens het instaleren van xp.
Ik heb trouwens de bios geupgrade maar dit probleem blijft zich voor doen.
Het is een heel verhaal maar hopelijk heeft één van jullie een oplossing
O ja mijn moederbord heet: gigabyte GA-8PE667 Ultra 2
Ik heb een pc met windows xp pro (legaal) erop.
Ook zit er een harde schijf erin (sata) van 160 gig.
nu was echter mijn moederbord kapot gegaan.
Ik heb een nieuwe moederbord eringezet.
Toen ik weer XP wou instaleren zag hij echter niet mijn harde schijf.
Ik heb toen een oude harde schijf (8GIG met ouderwetse aansluiting) erbij gezet.
Toen zag hij alleen maar die bijgezette schijf van 8gig.
na xp geinstaleerd te hebben zag ik nog steeds niet mijn harde schijf van 160 gig.
Toen heb ik de cd van mijn moederbord erbij gepakt en daar stond een driver op voor een sata aansluiting. Na deze geinstaleerd te hebben kwam mijn harde schijf van 160 gig weer te voorschijn.
Echter ik wil weer af van die oude harde schijf, dus ik dacht ik instaleer xp gewoon weer opnieuw. Mooi niet dus, want me harde schijf van 160gig was weer verdwenen waardoor ik alleen weer de keus had om xp te instaleren op die oude (8gig) harde schijf.
Maar ik wil zo graag xp op die 160gig schijf hebben.
Hoe zorg ik ervoor om die harde schijf (sata) herkenbaar te maken tijdens het instaleren van xp.
Ik heb trouwens de bios geupgrade maar dit probleem blijft zich voor doen.
Het is een heel verhaal maar hopelijk heeft één van jullie een oplossing
O ja mijn moederbord heet: gigabyte GA-8PE667 Ultra 2
Laatst bewerkt door een moderator: