harde schijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mijn externe harde schijf werkt niet meer en ik kan er dus geen data meer opzetten of bekijken en gebruiken. Naar het schijnt als men die rechtstreeks aansluit aan het moederbord zou, zou men de gegevens die erop staan wellicht kunnen overzetten naar een anders schijf. Op welke manier , met een usb aansluitng of hoe , en waar moet men die aansluiten op het moederbord. De externe hard disk is een Western Deep.
Groetjes
Lode

probeer eens in command prompt "chkdsk [schijfletter]:/r" daarna begint hij als het goed is, heeft dit gewerkt? ik zou de harde schijf niet meteen open maken want dan is je garantie weg (als je die nog hebt) als chkdsk niet heeft geholpen is dit wel een optie

De externe harde schijf kan niet eens herkend worden. Wanner ik ze aan de laptop koppel , wordt ze niet herkend.
Lode

STaat hij wel in apparaatbeheer? Zoja staat daar iets bijzonders en misschien staat hij bij rmk deze computer, beheren, schijfbeheer misschien moet je hem dan een partitieletter geven
Werkt hij wel op andere computers?

Hij werkt ook NiET op andere computers. Hij is niet te zien bij Schijfbeheer en zou niet weten hoe ik hem een zou kunnen benoemen als je hem niet ziet. Hoe moet ik dat dan doen hem een letter geven?
Lode

Dan is wss je harde schijf kapot zit er nog garantie op? Als dat niet is zou ik hem openmaken en oo een vaste computer aansluiten, zoja dan zou ik kijken of er belangrijke bestanden opstaan want als je hem terugstuurd krijg je alleen een nieuwe schijf

Maar op welke manier en waar moet ik die aan een vaste computer aansluiten? Moet die rechtstreeks aan het moederbord worden aangesloten en waar aan dat moederbord.
Lode

Ik neem aan dat deze externe HD er zo een is in een behuizing en die met een usb-kabel aangesloten wordt op de PC/laptop?
Wellicht dat de controler of de HD zelf stuk zijn. Als er nog garantie op zit, dan zou ik hem terugsturen, maar u kunt er bijna zeker van zijn dat de gegevens die er op staan weg zijn.

Als u de gegevens die er op staan belangrijker vindt dan een andere externe hd te krijgen van de garantie, dan zou u het kastje van de externe HD kunnen openmaken en de harde schijf eruit halen. Onnodig om te zeggen dat dan gelijk uw garantie weg is.

Die HD uit die externe behuizing kunt u dan op twee manieren aansluiten op een andere PC/laptop waarmee u dan hopelijk de gegevens nog kunt lezen en kopieren. De eerste manier is om de HD rechtstreeks aan te sluiten op het moederbord. Dat kan alleen bij een PC en niet bij een laptop, tenzij u een laptop heeft waar twee HD's in kunnen.

De tweede manier is om een HD dockingstation aan te schaffen waar u de HD dan insteekt en dat docking station kan dan met een USB-kabel aan een laptop of PC aangesloten worden. Om te weten of u het juiste dockingstation aanschaft raad ik u aan om met de HD naar een PC-winkel te gaan en die te laten zien en om het juiste dockingstation te vragen. Dat kost zo rond de € 20,00 Hier ziet u een voorbeeld:http://www.alternate.nl/html/product/Sharkoon/SATA_QuickPort_XT/674560/?

Ik ga edan eens naar een winkel gaan om het juiste dockingstation te vinden en afwachten dan wat het wordt.
Alvast bedankt
Lode

Is het op USB of op exsata?

Ik zou nog even niet naar de winkel gaan.

Je kunt sowieso dit even proberen:

--> Sluit de harde schijf aan
--> Ga naar configuratiescherm (Control panel wanneer het engelse windows is)
--> ga naar devices and printers
--> iets als add a device ofzo...

(Sorry, niet zo bekend met nederlandse windows)

Maar ik zie nergens die externe harde schijf en kan die dus ook nergens trachten te identificeren. Bij apparaatbeheer zou men die dan toch moeten zien. Daar staat "schijfstation" en dan laat ik hem zoeken voor een stuurprogramma en dan zegt hij dat hij geen nieuwe hardware kan vinden.
Lode

Er zijn mij gevallen bekend van situaties waarin een apparaat niet in apparaatbeheer staat en waarbij dit de oplossing was dus ik zal het toch even proberen, zeker aangezien je beter zoveel mogelijk kan proberen om het te verhelpen.

Maar is het nou USB of exsata?

Zoals eerder al gezegt werd kun je de hdd uit de case halen en hem intern in je computer bouwen.
Wanneer je het niet zelf kunt kun je het altijd aan iemand vragen die je kent en die dat wel kan.

Zo kun je zien of het aan de hdd zelf ligt of aan de case of de USB van de case.

Die zelf interne aansluiten is geen spek voor mijne bek
Zal eens trachten iemand te vinden die het kan
dank u
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan