Harde schijf wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Ik werk met Win xp en heb een harde schijf steken 70 gb die verdeeld is een 2 partitie,s, een van 30 gb de C schijf en een van 40 de D schijf, nu is mijn C schijf bijna vol , ik heb maar 2.5 gb over, maar ik heb nog een extra externe schijf aanhangen van 160 GB, nu zou ik die externe schijf als van 160 gb willen gebruiken als master, en die in de pc als externe slave, mijn vraag is of dat gaat en hoe moet ik die gegevns omzetten zonder ricico, want ben daar niet zo in thuis, graag uw hulp

Ik heb wel op mijn pc Powerquest partitionmagic pro 7.0 staan, gaat dat daar mee, het is wel in het Engels en nu weet ik niet goed wat ik juist moet nemen , en dat omzetten van master naar slave vind ik dat op de schijf en start die naderhand even goed op, want voor iemnd die het kent is het kinderspel, maar ik heb het nog nooit gedaan, graag uw hulp

Nog bijkomende inlichtingen, ik heb ook het programma Drineimage XML staan, en daar staat bij van drive to drive, is dat goed of wat zou ik voor alle veiligheid nemen, want al deze programs zijn in het Engels

Is de schijf van 160 Gb leeg.
zo neet zet dan de bestanden die je wilt bewaren op de d schijf, neem tenminste aan dat daar nog ruimte is.
Sloop de harddisk uit de computer en plaats de externe hier voor in de plaats, let op jumpers aan de achterzijde.
Dan beginnen met opnieuw installeren van XP als dan xp weer werkt kun je de externe schijf weer benaderen.
Dan kun je daar de bestanden ophalen die je nog wilt gebruiken/bewaren.
Programma's moet je opnieuw installernen.

hallo puppie ik zie daar dat alles opnieuw moet installeren, maar dat is niet zo simpel als leek, die externe schijf van 160 ga is niet leeg, daar staat alleen maar copy,s op, ik dacht dat ik gewoon alle data kon omtrekken, maar zo simpel blijkt dat niet te gaan

met partiton mogix kunt u wel de c schijf groter maken door bijvoorbeeld de ruimte van de d schijf erbij te nemen.
Maar dan moet u wel weten hoe PM werkt.
Dit kan dan zonder data verlies.

giljom zei:
en drive image XML gaat het daar mee zonder ricico
Dat programma ken ik niet.

ik ken het niet, dit programma.
maar men schrijft dat je er een hd mee kan kopieeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan