Harde schijf wissen = beeldscherm doet het weer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vervelend probleem met mijn laptop.
Ik had er Ubuntu 11.10 op gezet, maar deze deed het niet meer. Je kreeg bij het opstarten eerst het HP logo (de BIOS dus) en daarna een zwart scherm.
Nu krijg ik echter het hele hp logo niet meer te zien, maar verder doet alles het nog.

Nu vroeg ik mij het volgende af.
Helpt het als ik op een of andere manier de harde schijf wis en er Windows XP op zet?
Zo ja, hoe wis ik de harde schijf dan?
Of moet ik iets anders doen?
Ik heb een HP pavilion tx1000

Alvast bedankt!

gast0446

Laatst bewerkt:
Hallo

"en doet hij dus helemaal niks meer"

Geen ventilator die draait , cd rom lezer gaat niet meer open/dicht , batterij wordt niet meer opgeladen ???

Zelfs met de harddisk verwijdert , dient de laptop nog steeds op te starten , en dien je uiteraard bios logo , etc... te zien.

Hoe oud is deze laptop , indien reeds van ouderdom , werd deze ooit gereinigd (stofvrij gemaakt) ??

Indien uw foutbeschrijving klopt , dan ziet het er niet rooskleurig uit.

Peter

Sorry, beetje heel erg onduidelijk.
Als ik hem aan zet doet het beeldscherm het niet meer maar verder alles nog wel.
Maar het idee erachter was een beetje dat ik dan in ieder geval zeker weet dat het niet aan het besturingssysteem ligt.

gast0446

Hallo

Als ik hem aan zet doet het beeldscherm het niet meer maar verder alles nog wel.

Sluit eens een extern scherm aan , en kijk of je dan wel beeld hebt.

Peter

Als een keer geprobeerd, dat lukt helaas niet.
Toen hij het nog wel deed had ik het probleem dat als het besturingssysteem opstarte het scherm ook op zwart ging. Als je er dan een monitor aan hing gebeurde met de monitor het zelfde.
Dus ik weet niet of het nou de hardware is die het niet doet of het besturingssysteem.

Hallo

En de reeds eerder gestelde vraag :

Hoe oud is deze laptop , indien reeds van ouderdom , werd deze ooit gereinigd (stofvrij gemaakt) ??

Dus ik weet niet of het nou de hardware is die het niet doet of het besturingssysteem

Zoals het er nu uitziet ---> defekte hardware.

Peter

Laatst bewerkt:
volgensmij is hij een jaartje of 3, maar nog nooit schoon gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan