Harde schijf word niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspervm

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hey,

ik was gister Team Fortress 2 aan 't spelen en opeens rebootte m'n pc ik dacht iets overhit ofzo? maar toen kwam die met de foutmelding: NTLDR ontbreekt druk ctrl + alt + delete in om te restarten. Ik deed dit paar keer maar hij kwam steeds terug nadat ik gegoogled heb op dat probleem was 't omdat hij niet kan starten ofzo, maar als ik bios ga detecteert hij m'n hardeschijf ook niet weet iemand hoe ik dit kan fixen? :x

edit:

Hij ziet m'n oude HD wel daar zit ik ATM op.

Laatst bewerkt:
Van een ander forum :

Pak je windows CD-rom bij de hand, en stop deze in de CD-romspeler. Start nu je computer opnieuw op. Als het goed is zal hij nu vanaf de CD-rom booten . Laat hem even uitratelen en druk op R. Je zult nu in een DOS achtige omgeving komen; toets daar het volgende in, gevolgd door een <ENTER>;

CHKDSK /r
harde schijf word gecontroleerd op fouten en deze zullen worden gerepareerd (/r)
<ENTER>
fixboot C:
je bootsector zal worden hersteld
<ENTER>

Of heb je geen windows CD :P

Als je vista draait :

Boot vanaf de Vista CD. Klik je taal etc. aan. Klik linksonderin op Mijn computer herstellen.
Kies voor het opdrachtprompt.
Ik denk dat je dan gewoon het volgende kan doen :
CHKDSK /r
harde schijf word gecontroleerd op fouten en deze zullen worden gerepareerd (/r)
<ENTER>
fixboot C:
je bootsector zal worden hersteld
<ENTER>

Laatst bewerkt:
dat is 't hem juist, hij detect m'n HD niet dus ik kan ook niet dat doen, m'n HD die het niet doet zit er nu ingeplugged, als ik hier via cmd.exe daarheen wil gaan doet hij 't niet en hij staat ook niet bij Deze computer als partitie.

Pak je windows CD-rom bij de hand, en stop deze in de CD-romspeler. Start nu je computer opnieuw op. Als het goed is zal hij nu vanaf de CD-rom booten

Dus je boot vanaf je CD en niet vanaf je HDD. Misschien dat hij dan wel werkt namelijk.

Pak je windows CD-rom bij de hand, en stop deze in de CD-romspeler. Start nu je computer opnieuw op. Als het goed is zal hij nu vanaf de CD-rom booten

Dus je boot vanaf je CD en niet vanaf je HDD. Misschien dat hij dan wel werkt namelijk.

... bij bios ziet hij hem niet en bij de CD boot ook niet als ik windhoos wil installen dan ziet hij alleen m'n andere HD + m'n CD zit er altyd al in :x

Ik ben het met de topic-starter eens dat een Windows XP/Vista CD/DVD de harde schijf ook niet gaat zien als de BIOS de schijf ook niet ziet.

Zo een paar mogelijkheden om te proberen:
1. Sluit de harde schijf aan op een andere aansluiting
2. Gebruik een andere datakabel, eentje waarvan je zeker bent dat die nu in orde is
3. Probeer een andere voedingsaansluiting, eentje waarvan je zeker bent dat die nu in orde is.
4. Sluit de harde schijf aan in een andere computer, puur om te zien of die daar in de BIOS wél gezien wordt.
5. Kijk of de harde schijf nog wel opspint, en of je daarbij dan geluiden hoort die wijzen op een probleem met de platters en/of de lees-schrijfkop

Werkt dit allemaal niet, dan lijkt me het meest waarschijnlijk dat het controller-board op de harde schijf (=die plaat met electronische componenten) kapot is op dit moment.
Makkelijkste 'oplossing' is dan om een nieuwe harde schijf te kopen, maar is de data (heel) belangrijk voor je, dan zou je kunnen proberen precies dezelfde schijf te kopen (grootte, merk, typenummer etc. moeten gelijk zijn), en dan een transplantatie te proberen van het controller-board naar de harde schijf die nu niet benaderbaar is. Als je niet handig bent hiermee, vraag iemand die electro-kennis heeft en liefst ook goed kan solderen op electronische onderdelen.
Uiteraard op eigen risico en er kan ook wat anders aan de hand zijn, dus garanties voor succes is er ook niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik zal he teven proberen want had de kabeltjes al een keer omgedraait dus misschien is 't de SATA slot dus ik ga even die kabeltjes omwisselen zodat de HD die het doet in 0 zit en die het niet doet in 1 zit (waar de gene zit die het nu wel doet in zit ) en de kabeltjes omwisselen. Als dit niet werkt (hij is net nieuw) dan bel ik even de winkel op waar ik heb gekocht heb zodat ik een vervanging krijg :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geprobeert, nog steeds geen contact met de schijf ik ga zometeen even een mailtje sturen naar 't bedrijf waar ik die heb gekocht.

Als je (ook) de voedingskabel goed had aangesloten aan de harde schijf en het zo niet gemeld wordt in de BIOS, dan zul je inderdaad even moeten gaan bellen/mailen voor een vervangend exemplaar.

Tijs.

Als je (ook) de voedingskabel goed had aangesloten aan de harde schijf en het zo niet gemeld wordt in de BIOS, dan zul je inderdaad even moeten gaan bellen/mailen voor een vervangend exemplaar.

Tijs.

Voor de rest draait hij wel, hij word warm enzo dus misschien een fout in de schijf zelf.

Lijkt mij typisch een garantiegeval, dus bellen/mailen. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan