Harde schijf wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlyndertje

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo!

Wij hebben hier nog een oude Packard Bell iMedia MC 9520 (S/N: 121839940319) staan, die vrienden van ons graag willen lenen. Maar nu heb ik het probleem dat hij niet meer wilt opstarten omdat hij de harde schijf niet kan vinden. Nu hebben wij voor onze nieuwe pc wel geheugen er uit gehaald, maar er zit nu nog wel 1,5 gig in. Voor de rest hebben we nergens aangezeten.

Nu probeer ik Vista er opnieuw op te zetten maar dat gaat nu dus niet omdat hij de harde schijf dus niet ziet/kan vinden.

Hoe los ik dit op zodat ik er weer vista op kan zetten?

Groetjes Lynn

Goedemorgen,

Wordt de hd ook niet in de bios gezien?

Modag

Zitten de SATA kabels goed ik denk dat ze er niet goed inzitten ziet Packard bell recovery de hdd niet??

Hoi,

Door op del of F2 te drukken tijdens het opstarten maar dat is per moederbord anders zou eerst deze een proberen.

Modag

Hoi,

Door op del of F2 te drukken tijdens het opstarten maar dat is per moederbord anders zou eerst deze een proberen.

Modag

Ik weet hoe ik de bios moet komen, maar waar kan ik daar zien of hij de harde schijf ziet?

Hoi,

Sorry even verkeerd begrepen, je zou al bv bij boot volgorde kunnen kijken of hij daar bij staat.

Modag

Hoi,

Ja staat er ook welke dan niet alleen harde schijf ook meestal letters die onbegrijpelijk zijn.

Modag

Ik heb een biosupdate op een cd staan, maar heb geen idee hoe ik deze eventueel kan updaten...

Er stond ook al Vista op voordat hij dit probleem aangaf...

Hoi,

Nee ik denk niet dat het verstandig is om nu een bios update te doen je zal eerst het syteem werkend moeten hebben.
Weet je zeker dat alle kabeltjes goed zitten soms gaat onbedoeld niet goed misschien dat er een mogelijkheid is on de hd ergens anders bij te hangen is en/of hij dan wel benaderbaar is.

Modag

Hoi,

Nee ik denk niet dat het verstandig is om nu een bios update te doen je zal eerst het syteem werkend moeten hebben.
Weet je zeker dat alle kabeltjes goed zitten soms gaat onbedoeld niet goed misschien dat er een mogelijkheid is on de hd ergens anders bij te hangen is en/of hij dan wel benaderbaar is.

Modag

Ja, we hebben de kabels meerdere keren nagekeken en aangedrukt e.d. dus die moeten goed zitten. We hebben dus wel onze nieuwe computer staan, maar dat is een Dell dus weet niet of die harde schijf daar op aangesloten kan worden...

Is er niet een mogelijkheid om via opdrachtprompt de schijf te benaderen of te formateren?

Hoi,

Dat denk ik niet als je moederbord hem niet ziet dan kan je hem ook niet benaderen.
heb je de bios even door lopen of je ergens nog de hd ziet staan kijk eerst eens welk merk en type vaak komt dat terug in de benaming in de bios.

modag

Hoi,

Dat denk ik niet als je moederbord hem niet ziet dan kan je hem ook niet benaderen.
heb je de bios even door lopen of je ergens nog de hd ziet staan kijk eerst eens welk merk en type vaak komt dat terug in de benaming in de bios.

modag

Kan nergens iets terugvinden in de bios qua harde schijf.
Dit is de naam van het moederbord.

Cuba-moederbord (MSI MS-7301)
Naam: Cuba
Type: µATX moederbord
Fabrikant: MSI
10-08-2006

Kan ik niet iets doen met dat Seatools?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan